Ledproblem, del 2

Jag ska ju så klart följa upp det som hände kring mina ledproblem. Sist jag uppdaterade var jag ju lite irriterad på hälsocentralens dåliga system och att inte bli tagen på allvar. Jag skulle ringa Medicin Direkt för att se om det var en bättre väg att gå.
 
Jag ringde Medicin Direkt och det samtalet var snabbt och resulterade i att jag ringde hälsocentralen i alla fall... 950 kr i läkaravgift och sedan skulle provtagningar tillkomma.... Den ekonomin har inte jag. På hälsocentralen fick jag i alla fall en tid till läkare, kors i taket! De hade så klart svårt att skaka fram tider, men jag fick en tid.
 
Inför detta besök laddade jag med massor av argument, jag förberedde mig på att behöva hålla ett försvarstal, att behöva strida för min sak. Jag hade nog egentligen bestämt mig för att läkaren skulle konstatera att jag skulle vila och fortsätta med rehabprogrammet. Och att det här med vita händer och fötter förutsatte jag att han skulle neka totalt.
 
Döm av min förvåning när läkaren känner igenom mina, icke svullna, fingerleder och sedan bestämmer sig för att skicka mig på provtagning med en lång lista saker han ville ha kollade och sedan skriver en remiss till röntgen. Han menade dessutom att mina vita händer och fötter skulle kunna vara en del i det hela, så han ville avvakta innan han fastslog Reynaulds syndrom.... Jag var helt ställd och innan jag gick därifrån kände jag att jag behövde tacka honom för att han tar mig på allvar. 14 februari ska jag göra röntgen på handlederna, och därefter ska vi se vad nästa steg blir. Det beror ju på vad som kommer fram på proverna. Det är skönt att i princip allt kollas -blodstatus, socker, leverstatus, sköldkörtel och reumatiska värden! Finns det INGA ledtrådar där får jag väl helt enkelt söka mig till en annan del av hälsocentralen, för då är det nog i hjärnan det spökar...
 
Men som sagt, där står jag nu. Blodprover är tagna och röntgen ska jag genomgå om 1,5 vecka! Och allt utan att jag behövde bråka om det! Känns toppen!

Kommentarer
Postat av: Paula

Skönt att de kan sköta sitt jobb ibland. Lycka till =)

2014-02-05 @ 19:30:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0