Stugvistelse - eller kvinnor kan

Idag slutade jag tidigt på jobbet. Då kunde vi åka upp till stugan i vettig tid! Vi köpte med oss pizza från byns pizzeria och åkte ut till stugan. Jag drog igång en brasa medan vi åt middagen och efter maten klättrade jag och Vincent upp på loftet för att dra igång vatten. Vi skulle bara tända upp i skrubben för att se kran och strömbrytare. Vincent sticker in kontakten i uttaget och vips är strömmen borta i storstugan.... Smårummen hade fortfarande ström, men inte vardagsrummet och några eluttag var också strömlösa.

Säkringen som slagits ut gick inte att återställa, trots flera försök med olika åtgärder. Jag var till och med ut i stora elskåpet och bytte huvudproppar! Inget hjälpte och efter ett samtal med pappa så fick vi ge upp och vände hem igen.

Kändes lite för primitivt att vara utan ström hela helgen. Visst har jag bott i stugor som varit HELT utan el, men det var som inte den här helgens syfte...

Nu sitter vi åter igen i vårt vardagsrum och tittar på Idol. Inte riktigt vad vi tänkte oss, men det blir nog bra ändå! Men det stör mig lite att jag inte kunde lösa säkringsproblemet! Jag är nog lite för van att kunna lösa saker...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0