Biggest Loser

Jag kan inte låta bli att tycka att Biggest Loser är ett fantastiskt program. Dessa grymt överviktiga personer som verkligen sliter - betalar med blod, svett och tårar - för att vända sin katastrofala hälsostatus.

Själv inledde jag en förändring i april. Jag började träna på gym. Tog kontakt med en personlig tränare, Jonas, för att få hjälp att reda ut hur jag bäst skulle bli stark och gå ner i vikt.

Jag fick ett träningsprogram, och efter ca 1 månads träning 2 gånger i veckan kände jag skillnad!

Samtidigt ändrade jag min relation till mat. Från att ha ätit näst intill hela tiden till att ändats äta frukost, lunch och middag. Utelämna sylt, ketchup och annan onödig tillsats. Mina portioner ändrades till att äta kolhydrater motsvarande min knutna hand, protein motsvarande min öppna hand och resten grönsaker.

Jag mådde riktigt dåligt de första tre dagarna, sedan började det vända. Socker är ett galet gift! Men det var lättare än jag trodde att vänja sig med att inte äta i tid och otid!
 
Under har jag tyvärr slarvat bort både mitt hårda arbete och min självdisciplin. Jag är lite tillbaka på ruta ett. Träningen går tungt igen, ätandet har eskalerat igen. Men jag VET att jag kan komma tillbaka igen!
 
Jag röker inte, jag dricker ingen alkohol. Det är för bra förutsättningar för att bara slarva med andra saker! Jag kan få en jättebra hälsa, jag ska bara ta för mig och höra det absolut bästa för att uppnå det. 
 
Sitter nu och tittar på finalen av Biggest Loser och känner att alla mina ursäkter är fruktansvärt dåliga! Kan dessa väldigt överviktiga personer gå ner massor i vikt, träna intensivt och äta rätt, så kan ju jag också det! De är inte så himla mycket bättre än jag. Men de jobbar mer målmedvetet än jag. 
 
Detta ta tänker jag bara ta som inspiration. Nu jäklar ska jag också ge mig själv ett lyft. Jag ska också arbeta med mig själv för att få känna mig som en snygg, stark och nöjd tjej. Jag vill mycket mer med mitt liv, än att bara låta mig själv förfalla! Jag förtjänar mer än det jag hittills gett mig själv.
 
Jag vill.
Jag kan.
Jag ska.
 
I morgon kör jag igång igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0