Handledssmärtan

Önskar jag fick klart för mig vad min handledssmärta är för något. Jag hör mina egna efterforskningar varje gång det kommer tillbaka, letar förklaringar och samband med andra saker. Men enligt sjukvården är det inte just något fel på mig...
 
Call me crazy - men jag KÄNNER att något är knas. Ena dagen kan jag vara symtomfri, nästa oförmögen att använda handen. 
 
Den här vändan började i förrgår med en diffus känsla av obekvämlighet, igår började det göra ont och idag gör det riktigt, riktigt ont. 
 
Den sista "diagnosen" jag fick var överansträngning. Skaffa handledsstöd och vila. Jag själv frågade om reumatiska problem. "Nej, det finns ingen svullnad i lederna." Jag skaffade ett träningsschema för att rehabträna mina leder, men problemen återkommer.
 
Det jag nu själv misstänker är att jag har Reynaulds syndrom (vit-gula fingrar och fötter vid framförallt kyla) men i kombination med någon typ av ledproblem. ( så här står det på internetmedicin.se 

"UTREDNING 

Primärt Raynaudfenomen 

Vid primärt Raynaudfenomen behövs inga ytterligare undersökningar än de beskrivna under ”Symtom och kliniska fynd”! Diagnosen fås via anamnesen och rör det sig om en yngre kvinna som beskriver vita/blå fingrar vid kyla är diagnosen i princip klar."

Sen är jag övertygad sedan många år tillbaka att det inte är helt ok med cirkulationen på mig. Framförallt på vintern är händer och fötter väldigt kalla och jag får ofta vita fingrar och fotsulor, men när jag motionerar (särskilt när det är varmt) så kan jag bli svullen om händerna. Det blir ett tryck i händerna och även det gör ont. pulsar är kollat i i mina händer, utan anmärkning så klart.

Som sagt, jag får köpa att bli tagen för att vara hypokondrisk, men jag känner att något är fel - så jag ger inte upp! Inte ännu!

 

 


Kommentarer
Postat av: Paula

Kämpa på Cathrin, det är bara du som känner smärtan i din kropp och man ska inte behöva gå runt och ha ont. Hoppas du får en diagnos till slut =)

2013-12-23 @ 00:39:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0