Träning och motion

Jag har ju lovat mig själv att jag ska ta minst en promenad varje dag nu, eftersom jag är ganska angelägen om att få igång kroppen och få både lite styrka och kondition igen - och såklart gå ner lite i vikt igen. Jag har inte lyckats promenera varje dag, men idag hade jag planen att gå en sväng utan vagnen nu på kvällen. Efter middagen åkte vi förbi hos mamma och pappa och på väg ut till bilen så insåg jag hur oskönt det blåste! Det kändes riktigt KALLT! Därmed blev jag "avskräckt" från att promenera idag... Nytt försök i morgon!

Har rejäla känningar i ryggen också, har haft ett par dagar. Det bränner och gör ruggigt ont i statiska lägen, typiskt för mig eftersom jag är så dåligt musklad i ryggen och magen... Ska försöka styra upp träning framöver. Måste börja leta fram övningar som jag kan utföra redan nu, för träna på riktigt ska jag inte göra förrän magmusklerna har fäst ihop igen och kroppen läkt. Men lite småövningar kan jag göra, så jag ska bara hitta fram övningarna och "få tummen ur" och börja! Sen ska jakten på vilken träningsform jag ska köra och vart jag ska träna startas upp! Ska kolla upp vilka alternativ jag har för att kunna nyttja kommunens friskvårdsbidrag också.

Nu ska jag luta mig tillbaka lite och bara vila. Är supertrött i kväll. Fenomenet har pågått i snart 2 veckor - någon gång mellan klockan 16 och 17 är det som att bli slagen i huvudet med en stekpanna, jag blir jättetrött! Och allt kommer nog av att nattvilan blir avbruten och att det går lite energi på att producera mjölk till tösen. Åter igen har jag så mycket mat så jag ska kunna pumpa ur och sälja till neonatal på sjukhuset! Mina barn är så givmilda, får igång så stor produktion att det räcker till både dem och andra! Fina egenskaper redan vid födseln! ;)

Nä, lite glass kanske det blir i kväll också! :9

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0