Tillväxt och kläder

Min blogg handlar nog mest om mina barn trots allt. De är ju mitt liv, så det är ju ett väldigt aktuellt ämne att ha med! =) Idag har jag mitt första dygn ensam med kidsen. Johan jobbar borta i natt, så jag ska rodda natten och dagislämningen själv. Den största utmaningen är natten, då Vincent kommer över till vår säng. Det är något han gjort länge, sedan han fick eget rum. Vi får se hur natten går! Krisar det för min och Havannas del så lämnar vi Vincent på dagis och sover en stund efter att vi hämtat hem Johan.

Var på BVC idag med Havanna. Ny vägning och mätning. Nu i kväll var jag bara tvungen att kolla hur hennes tillväxt är jämfört med Vincents. Och jag blev faktiskt lite förvånad när jag ser sifrorna. Idag fick Havanna börja använda lite 56-kläder, då vi upplever att många bodys blivit tighta. Vincent hade strl 50 fram till han var 1,5 månad ungefär, Havanna är snart 3 veckor. Och när jag ser siffrorna i deras BVC-böcker blir jag inte mycket klokare!
Vincent, 19 dagar, 3790 g, 53,5 cm
Havanna, 19 dagar, 3750 g, 52,8 cm

Jaja, dom är ungefär lika lång i kroppen, men antagligen är Havannas överkropp längre - eller så hade vi strl 1 på blöjor längre på honom än på henne. Hon lämnar iaf snart strl 50 på allvar. Några bodys, byxor och pyjamasar får vara kvar, men mycket åker i högen som ska ut till försäljning!

Snart ska jag inta lite kvällsfika innan Havanna vaknar och kräve rlite mer käk. Men innan jag fixar det ska jag bjussa på lite bilder som jag lovat!

 Snälla brorsan tyckre att lillasyster behövde lite gosedjur!
 Jag och mina underbara barn!
 Sleeping Beauty!
 Finaste Havanna
 Lilla foten är inte mycket större än min tumme...  
 Mys!
 Lilla fröken med pigga ögon!
 Gosingarna i brorsans säng. Havanna var jätteupprörd ända till hon låg hos Vincent, då blev det knäpp tyst och hon låg bara och tittade på sin fina bror!
 Havanna sitter och tittar på... SPORTNYTT! =P Något hon trivs väldigt bra med tydligen! ;)
 Fina prinsessan!

Ja, nu kallar den fina prinsessan på mig för ett blöjbyte och sedan lite kvällsmat... Mitt kvällsfika fick tydligen vänta lite till! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0