Men hur långt ska det behöva ta!?

Var på BM-besök idag. Allt verkade fortfarande finfint, vilket känns jättebra. Men (ja det finns nästan alltid ett men) bebis har fortfarande inte sjunkit ner i bäckenet! Den har legat i kanten flera veckor nu! Hur lång tid ska det behöva ta att sjunka ner några cm, och lägga sig till rätta!? Den verkar inte riktigt sugen på att komma ut i kylan, utan trivs ganska bra där inne i värmen...

Nu är det "bara" 2 dagar kvar till BF, bebis verkar inte vara helt mentalt redo än - men det är ALLA andra! Så liten och så mycket makt! Sanslöst... Men hur som helst så finns det ett talessätt för detta - Den som väntar på något gott, väntar alltid för länge.

Vi städade precis ur lite gosedjur hos Vincent. Han fick vara med och välja ut vilka av alla gosedjur som skulle få gå vidare till bebisen. Givmild som han är så la han i princip allt, som vi inte räddade, i bebishögen... Kan ju påstå att det inte är synd om någon av våra kottar, dom har MÅNGA vänner som kan trösta och gosa.

Johan har precis åkt iväg för två möten innan han komemr ham och sover. Det innebär att jag och Vincent ska försöka peta i oss lite middag på tumanhand. Han är fortfarande mitt i sin matstrejk, så jag har som svårt att tro att han ska äta någon större portion... Det blir bra att han i morgon ska få gå på dagis igen. Där har han lite lättare att äta, när alla andra också gör det. Att jag och Johan sitter med och äter räcker inte som konkurrens...

Sen har jag kvällens utmaning kvar - Vincent ska ha sin medicin... Det var inte så lätt som jag trott, att muta med zoo-godis. Han vill verkligen inte ha någon medicin! Nu när jag också medicinerar med slemlösande så kanske jag kan få honom att tävla med mig om vem som tar medicinen först... Den fungerade idag när Johan testade den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0