I väntans tider

Man har väl gått i väntans tider i typ 9 månader nu, men nu är det på allvar känns det som. Vad gör man medan man väntar!? Minns inte hur jag gjorde sist, promenerade massor har jag för mig, det var föräldragrupp osv... Den här graviditeten är ju lite annorlunda, så det går ju inte riktigt lika bra med fysiken. Jag mår ju bättre i huvudet än i kroppen, så det finns en viss rastlöshet och tristess inneboende... Självklart läser jag om massor av igångsättningsmetoder och en riktigt god igångsättningsmetod jag hittat är att äta en korg kiwi! Den känns betydligt trevligare än att äta 8 färska ananas, dricka basilikate eller ricinolja... Även om de här metoderna man läser om på nätet inte fungerar så har man iaf något att göra medan man väntar! =)

I morgon är det söndag, 4 dagar kvar till BF, 2 dagar kvar till BM-besök och förhoppningsvis dax för bebis att bestämma sig för att komma ut och gosa! Hur som helst så ska det tydligen bli kallt, så vi kör nog på soffmys här hemma! ;) Vincent "missade" sitt lördagsgodis idag, så vi ska ta igen det i morgon lovade jag honom.

Han somnade i bilen när vi skjutsade Johan till jobbet vid 18-tiden. Han var näst intill medvetslös när jag lyfte ur honom ur stolen för att sätta honom i baksätet medan jag körde in bilen i garaget och sedan bar in honom. Jag trodde då att det bara skulle vara att lägga honom på vår säng och byte om på honom och sedan ha honom sovande på en gång, men det gick inte... Så vi gick upp, han tog några tuggor på en macka, jag fick i honom hostmedicin och sedan gick vi in och läste två pixieböcker innan han slocknade. Han sov innan halv 8!

Egentligen hade jag planerat för att han skulle sova middag på dagen idag. Men just som jag hade fått honom att lägga sig till rätta och försöka koppla av utan att vara arg och hysterisk på mig så ringer det på dörren. Det var Kaj, Vincents bästa kompis, som kom och ville ha med sig Vincent ut och leka... Det var bara att klä på skrutten och de gick ut med Kajs mamma. Efter en stund kom dom in igen och då ville dom gå in hemma hos Kaj, vilket de så klart fick. Men iom att det inte blev någon vila idag för lilleman så var han grymt trött i kväll!

Han fick dispens att sova i vår säng i natt, så vi får väl se hur tidigt det blir. Ibland när han sover hela natten hos oss så vaknar han tidigt just för att sömnen inte blir särskild störd. Men någon gång ibland så sover han länge också bara för att det är just ostörd sömn! Hoppas på det sistnämnda inför morgondagen... ;)

Nu ska jag gå och hänga lite tvätt och sedan plocka bort de sista stjärnorna i fönstren. Julen har flyttat ut för den här gången, lämnat plats för att enbart kunna mysa med den lite utökade familjen framöver! I morgon åker nog gardinerna också, men man kan ju inte alltid hinna med allt i ett svep! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0