Stor skillnad

Jisses, man hinner inte alltid med bloggen. Att ha två barn är en enorm skillnad från att ha ett. När jag bara hade Vincent hade jag ju tid medan han sov på dagarna. Nu mera har jag inte ens den tiden, när Havanna sover så försöker jag ge Vincent så mycket tid som jag kan mellan att jag gör de där "måstena". Och med båda vakna så är det fullt upp!
 
Idag var jag och barnen på Jamtli på Attacusdagen. Vi passade på att besöka fäboden och hälsa på killingar och getter. Både Vincent och Havanna klappade. Vincent är lite rutinerad, han har varit med förr och det är egentligen ingen jättegrej för honom, men för Havanna var det en helt ny grej att besöka djur på det här viset. Hon blev exhalterad och benen sprattlade när jag satte mig på huk vid killingarna och hon nådde att klappa! När hon satt i vagnen inne hos getterna sen så skrek hon på ett sånt där glatt och nyfiket sätt, som att hon skulle försöka prata lite. Himla härligt! =)
 
Vardagen har flyttat in till oss igen efter en månads ledighet tillsammans. Johan har börjat jobba och jag och barnen ska trö för oss igen. I morgon öppnar öppna förskolan igen efter semestern, Vincent vill verkligen dit! Han har inte haft jättemycket att göra den här sommaren, framförallt på det sociala planet, så därför blir det att uppfylla hans önskan i morgon!
 
På tisdag ska vi till hans gamla förskola och hälsa på. Go-trollet har pratat om vikarien Jannike hela sommaren, hur han ska gifta sig med henne och att han ska kyssa henne, flytta till henne osv. Senast i dag frågade han mig varför vi skaffade en bebis. Jag förklarade att jag och Johan ville ha en bebis, ett barn till. Då säger han att han ska vara en pappa hos Jannike. Att han ska köpa en gungstol till bebisen som ska komma från Jannikes mage... Han är så galet underbar! Så klok, och så oskyldig i sina tankar! Kan ju bara hoppas att han blir kär i någon annan innan han får nobben av Jannike! ;) Han kommer säkert bli helt knäckt om han får nobben! Gullungen!
 
Nej, nu är det dax att göra kväll innan Havanna vaknar. Det börjar närma sig att hennes mat- och sovklocka ringer för att tigga lite käk igen... ;) Skruttan som blir 7 månader idag! Inte klokt ju! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0