Läkarbesöket

Dagens läkarbesök resulterade i en halvtidssjukskrivning för foglossning, eller bäckenuppluckring som det egentligen heter. Läkaren konstaterade att problemen mest sitter i vänster sida (vilket jag redan konstaterat) och sedan förklarade han att man inte vet varför vissa kvinnor får dessa problem och andra inte. Hur som helst tyckte han att vi skulle börja med en period på 6 veckor för att se vart det hela tar vägen.

Tillbaka på jobbet blev dagens uppdrag att försöka lösa min andra halva av arbetsdagen. Att jag dessutom hade stängningen idag gjorde ju det hela lite mer komplicerat... Hur som helst löste vi den här veckan, men det återstår ju 5 veckor att lösa. Ytterligare en aspekt i det hela är att jag blev ordinerad att jobba enbart 4 timmar om dagen. Det innebär inför måndagen att jag ska göra 1 timme i barngruppen då vi har avdelningsmöte på kvällen. Ja, det är inte helt lätt att ställa in hjärnan på att detta faktiskt är bra. Jag har väl oförmågan att faktiskt sätta mig själv i första rum, och tänka på jobbet i första hand...

Nu ska jag försöka mig på att pussla ihop ett schema, som ska passa både mig och verksamheten (om det ens är möjligt) och det får helt enkelt blir bra! Jag måste ju se till att jag kan ta mig upp ur sängen på mornarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0