Läkarbesöket

Jaha, så var läkarbeöket för Vincent avklarat. Vincent led, precis som misstänkt, av en rejäl förstoppning som vår fantastiske läkare Mattias Kjellberg fixade till! Nu ska vi underhållsbehandla med en medicin som ska drickas varje morgon i lite drygt en månad, för att ändtarmen ska få återhämta sig.

Vincent ligger nu i sin säng (hoppas jag) och jag inväntar att han äntligen ska somna. Förhoppningsvis får vi alla en ganska behaglig natt. Någon förstoppning ska iaf INTE spöka. Krånglar lilleman i natt är det en ny tramsig rutin han börjat med, och eftersom vi vet att det inte är något problem med magen så behöver vi bara vara bestämd och tydlig med vad som gäller! Skönt att få det hela uppkollat och tillfixat!

Men det var inte bara guld och gröna skogar med detta sjukhusbesök... När vi håller på att packa in oss i bilen kommer en äldre man körande med sin bil och kör rakt in i en av våra bildörrar! Han har mage att kliva ur och mena att jag inte skulle ha dörren öppen. Och när jag då förklarar för honom att han fortfarande inte kan köra in i bildörren hur som helst och ifrågasätter hur han hade tänkt sig att fixa detta så bröjar han "Men lilla gumman"... Då ska han vara glad att dörren var emellan oss... Det finns faktiskt få saker som är så förnedrande och nedvärderande som när någon "lilla gummar" mig... Jag fullkomligt HATAR det! Den uppenbara skadan som vi såg då var en lackskada, och det hade han åsikten att vi skulle få 200 spänn, köpa en lackburk och fixa själva och sedan dra ett streck över det hela. Detta köpte vi ju inte alls (såklart!), vilket nu visat sig vara bra. Pappa kikade på dörren och konstaterade att gångjärnen är brutna och dörren kan vara skev... Well, thank you old man! Detta blir såklart ett försäkringsärende, för det känns inte riktigt rimligt att man kan köra in i folks bildörrar för att man tycker att den är öppen för mycket...

När Johan konfronterade honom kring det, så svarade han något i stil med att han kanske inte såg dörren. Eh... Nähe!? Om man missar en öppen bildörr precis framför bilen så bör man fundera på om körkortet kanske ska lämnas in... Och är det så att man SER dörren och kör in i den ändå, ja då borde man inte få ha kvar körkortet ändå... Nja, jag kan nog påstå att det är svårt för karln att slingra sig ur det här...

Aja, nu hoppas vi på att allt vänder tillsammans med förstoppningen.... Vi kan ju alltid börja med en god natts sömn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0