Urinprov och sjukintyg

Igår ringde läkaren här hemma i Östersund om urinprov-svaret för den misstänkta urinvägsinfektionen. Det visade sig vara ett falskt alarm. Vincent hade ingen urinvägsinfektion, utan att han hade ont av "kisseriet" berodde då alltså bara på irritationen av katetern. Skönt! Då var ett moment borta!

Idag hade jag mitt läkarbesök för att försöka få förlängd sjukskriving för foglossningarna. Den sjukskrivningen jag hade gick ut idag, så inför morgondagen var det lite spännande att höra vad läkaren ansåg. Jag fick träffa en läkare som jag haft kontakt med tidigare, vilket kändes bra eftersom det i princip inte finns en fast läkare på mitt upptagningsområde. Hur som helst så förlängde han min sjukskrivning. Härligt! När han började fundera på hur lång tid så önskade jag halvtid fram till jul och heltid därefter. Han såg lite skeptisk ut till mitt förslag, verkade nästan som att han tvivlade på att jag kommer att fixa nästan 1,5 månad till. Han skev iaf under för sjukskrivning fram tom 15 december. Han tyckte att det var bra att ha en avstämning strax före jul, och tyckte jag att det blev värre så skulle jag höra av mig så skulle han kunna boka in ett nytt konsulternade samtal då. Han verkar väldigt bra att ha att göra med!

Nu ska intyget bara skickas in och bli godkänt. Har, förutom en bra läkare, en trevlig handläggare på FK. Känns både hoppfullt och lovande! Sen ska schemat skickas in till skoladministratören... Hoppas att det inte ska krångla den här gången, utan kan bli godkänt på en gång! Hur som helst så ska jag inte göra något åt det idag ändå, för arbetstiden är slut för idag!

Sambon är på något möte kring handbollen. När han kommer hem blir det troligen lite kvällsfika, sen ska jag nog gå och sova. I morgon, efter att Vincent är lämnad på dagis, ska jag förbi apoteket för att beställa hans Hepatit A-spruta. Den tar några dagar att få, så det passar ganska bra att ta det i morgon eftersom vaccinationen är nästa vecka. Efter jobbet i morgon är det dax för ett nytt besök hos BM och på kvällen ska vi fira några födelsedagskollegor! =) Ganska ok med andra ord!

Hämtade hem en body i dag också. Fick en gratis-body på Kapp-Ahl genom ett gravidpaket och jag valde (med sambons godkännande) en beige body med mönster över armarna och bröstet. Härligt vintrig, könsneutral och riktigt fin! Den kommer nog få åka med i förlossningsväskan... =)
Kan fota och lägga ut den någon dag framöver! =)

Nu ska jag iväg och snyta mig igen och ta en (egentligen två) alvedon för att lätta lite smärta... Sen blir det kanske filt i soffan en stund! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0