Förkylningstider

Sedan en vecka tillbaka ligger jag skapligt kass i årets förkylning. Förra fredagen vaknade jag och saknade rösten. Och så fortsatte det hela helgen. Jag stannade hemma från jobbet hela veckan i hopp om att förkylningen ska ge med sig. Rösten kom tillbaka innan helgen, men ont i halsen har jag haft i 3-4 veckor sammanlagt och jag hostar hårt och är täppt i näsan.

Allt detta känns väl igen som en vanlig förkylning som går över inom någon vecka, men jag har lite jobbigt med framförallt näsan och halsen. Jag får inte ta vanlig nässpray då jag för typ 1 år sedan bröt mitt beroende och koksaltlösningarna hjälper föga sånna här gånger. Att jag har ont i halsen sedan flera veckor känns ju också lite olustigt.

Hoppas att det vänder lite drastiskt nu i natt, så jag slipper vara hemma mer från jobbet. Som det känns nu så är jag ju inte i form att jobba, men blir jag bättre så kan jag göra mina två sista veckor innan semestern! Det är inte lätt att vara förkyld, nu när man har familj är det aningens svårare att verkligen vila. Men det är väl kanske familjen som peppar att kämpa på också. Som tur är går förkylningar över av sig själv, det gäller bara att vänta ut dom! Snart är jag nog på benen på allvar och snart är det dax för lite härlig semester! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0