Börjar året med krämpor...

2011 börjar lite knackigt... 2 januari lyckades jag få nackspärr på förmiddagskvisten. Jag testade att jobba i måndags och insåg att det inte alls gick så bra. Jag vänd ehem och ringde HC för att få träffa en läkare (eftersom det rekomenderades på de framgooglade sidorna om man hade svårt att böja in hakan mot bröstet). Sagt och gjort jag och Vincent besökte hälsocentralen efter någon timme och läkaren kollade reflexer, nerver, rörelsefunktion och klämde lite kring skuldror, axlar och nacke. Resultatet var inte så megahäftigt, bara en klassisk nackspärr. Fick lite starkare piller utskrivna, som dessutom var antiinflamatoriska ist för bara alvedon, och order om att vila ett par dagar...

Detta i kombination med magkatarren jag har och att jag fått munsår är något som tåls att fundera på. Att allt kommit i samma veva som Vincents röntgensvar känns som en ekvation som går ihop... Frågan är nu bara om man ska behöva ha det så här fram till mars... Det känns inte fullt så aktuellt...

Dessutom har jag ju inlett året med Coca Cola- och godisförbud! Och med det kom såklart abstinensen på det där nedras sockret! Ingen cola, inget godis, inga chips... Vissa dagar vill jag bara skita i allt och återgå till det goda livet, men jag tror inte att det är värt det med tanke på att jag faktiskt strävar efter att gå ner i vikt - på riktigt! Har hört någonstans ifrån att abstinensen avtar efter 1 vecka. Jag hoppas att min värsta ångest ska vara borta snart, det är jättejobbigt att så gärna vilja sätta tänderna i en chokladkaka eller lite lösviktsgodis men att tvinga sig själv att avstå. Inte ens frukt, som sägs ska kunna vara ett nyttigare alternativ, fungerar. Det senaste är att jag ska tugga tuggummi för att lura hjärnan. Det blir som dagens försök - annars går jag och bakar en kladdkaka eller letar fram glass ur frysen! (Det kanske inte heller var den allra smartaste veckan att börja denna avvänjning med heller, när man får den värsta mensen ever...)

I kväll ska jag troligen parkera i sängen för att kika på Filip och Fredriks nyårskrönika. Tydligen var det 3 saker Johan ville se på TV, och jag ids inte zappa. Fotboll var en av dom saker han ville se och eftersom fotbollen får på en Viasat-kanal som vi bara har i vardagsrummet så gjorde det sig själv att jag gosar ner mig i sängen ist.

Nix, smärtan och stelheten börjar återvända, så nu är det dax för en ny omgång piller...

Kommentarer
Postat av: Erika

Tack för ditt stöd, alla positiva kommentarer hjälper mig att lyckas! Hoppas din värk ger med sig, allt runt omkring blir ju lidande! Kram

2011-01-05 @ 22:25:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0