Snart jul

Har precis städat av det sista skräpet av skrivbordet (tror jag). Det projektet har jag pysslat med i över en vecka nu! Skönt att nå att det är klart. Nästa område på det är att både jag och Johan ska sätta oss och sätta in papper i pärmar, något som vi båda är ganska förslappade med, men det blir nog någon ordning på det också!

Inser att det bara är en vecka kvar till jul! En högtid med många olika traditioner. I år ska jag bryta en av de traditioner jag växt upp med. Hemma hos mig, när jag var liten, satte vi upp julgranen dagen innan julafton. Det är något som jag tagit med mig in i min egna familj. I år däremot kommer vi sätta upp julgranen redan i helgen, veckan innan. Jag vet egentligen inte varför vi fattade det beslutet, men jag tror det hade att göra med att det inte ska bli så stressigt nästa fredag, då det är dagen innan julafton. Men det blir ju så mysigt när granen väl är på plats, pyntad och lysande... Känns toppen på det stora hela!

Julen är ju en höögtid som man bygger upp en massa förväntan och pirr inför, iaf när man är barn. För mig, som iofs inte är ett barn i den bemärkelsen, börjar nog all riktig förväntan först efter jul. Då ska vi ställa iordning inför bebisens ankomst. Jag längtar massor efter att få fixa på skötbordet, bädda spjälsängen och bädda vagnen. Det ska bli spännande att se hur Vincent reagerar när vi tar bort "den stora" vagnen för honom. Och hur mycket han vill vara med och förbereda inför bebisen. Ibland känns det som att han är med på banan att vi ska få en bebis, men jag tror inte att han faktiskt förstår att det är en person till på väg in i familjen. Slutet på den här lilla resan ska bli spännande, men det blir ännu mer spännande när nästa kapitel börjar - när 3 blivit 4! Och som jag längtar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0