Formsvacka, men tillbaka på banan!

Har inte alls haft energi till någon blogg den här veckan, därav att magbilden från i fredags fortfarande saknas. Den kommer att få saknas till i morgon, då jag ska uppdatera med en ny bebisblogg!

Idag är nyheten min underbara prins Vincent! Idag ringde vår Umeå-läkare Ulrika för att meddela de riktiga svaren på kontraströntgen och urinprovet som gjordes i Umeå v.44. De har nu analyserat bilder och urinprov noga och kommit fram till att det inte finns någon aktiv cancercellstillväxt på ena binjuren (som dom tittat lite extra på eftersom det är där tillväxten syns), att den tillväxt som syns lika gärna kan vara en godartad tillväxt. Det är tydligen inte helt ovanligt att det kan omvandlas till godartade tillväxter. Det var iaf inget dom skulle göra något åt nu, inga biopsier eller andra extratester. Det de vill göra är att göra lite tätare kontroller en sväng igen, för att hålla koll på vart det tar vägen framöver.

Detta var ju helt klart det bästa som kunde hända i det här läget, vi är galet lättade för stunden och kan nu officiellt pusta ut över jul och nyår. Vi ska dessutom kunna utöka familjen med det väntade lilla syskonet innan nästa kontroll eftersom jag fick vara med och styra lite när den ska ligga. Tanken var att nästa kontoll skulle ligga kring när bebis beräknas anlända, men vi bestämde att vi kör i slutet av januari istället så kanske vi lyckats vräka den lille karamellen innan!

Jag satt på Törners café och fikade med Sandra när hon ringde. Jag och Sandra hade nyss fikat klart, men efter det här samtalet firade vi med lite extrafika. Hon skålade i te och jag i coca cola! ;) Sen byggde jag på det lilla firandet med lite shopping till mina små underbaringar. Den större fick två nya mössor. En i aktuell storlek och en i lite större storlek. Det var 40% rabatt på Babyproffsen, så det var givet! =) Den mindre fick en "overall-påse". Har varit sugen på en då det är ett smidigt plagg under vintern när man fraktar henom i babyskyddet. Det som talat emot ett inköp är att de i nypris kostar nästan 300 kr på Lindex och HM... Det kändes det inte riktigt värt. Men så kom Lidlreklamen med den glädjande nyheten att de skulle sälja en sån variant av plagg för 99.90! Ok, den är betydligt tunnare än de tjockfodrade modellerna från Lindex och HM, men den duger åt oss! Det kanske är så att vi kan klä ett extra lager under ist! Priset var iaf jättemycket mer humant!

Nu ska jag snart göra kväll, ladda inför veckans sista arbetsdag. Har mitt arbetspass på eftermiddagen, 13.30-17.30, vilket kan resultera i att vi kanske kan ha en liten sovmorgon. Går det åt skogen får vi se om jag tar med mig sambon upp till stugan en sväng. Vincents vinterleksaker ligger i förrådet där uppe och nu när vintern står för dörren igen så känns det lockande att ha grejorna hemma ist! På lördag ser det ut som att det ska snöa en massa igen! =) Blir det inte stugan så blir det väl lite vila ist!

Nu blir det iaf lite medicinering och sedan blir det att få somna med en bra känsla efter den här dagen! =) Tänk att man kan få en så bra dag - fika med en fin vän, ett underbart samtal med en läkare, bra shopping och i allmänhet en rätt bra dag! Idag spelar det ingen roll att jag har ont och är trött - det har verkligen varit en BRA DAG! =D

Kommentarer
Postat av: Erika

Härligt!! :D

2011-12-02 @ 08:53:42
URL: http://eriica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0