Den här jäkla föräldrapenningen

Tänk att det som borde vara så lätt, att fixa en ansökan om föräldrapenning, kan vara så svårt! Det är 24 dagar kvar tills bebis beräknas komma, och jag har fortfarande inte fått in ansökan om de första dagarna! Jag har räknat och räknat och räknat tills alla siffror bara är ett virrvarr och jag inte har en aning om vad siffrorna på pappret betyder!

Det är ju faktiskt till och med lättare att göra en förskoleplatsansökan - och då har inte ens bebis kommit! Märkligt var ordet!

Men en sak är då klar - innan den här veckan är slut ska jag ha lämnat in en första del av föräldrapenningsansökan! Hur svårt ska det behöva vara liksom!? Jag minns inte ens hur jag gjorde förra gången, men betydligt lättare verkade det vara då iaf...

Aja, nu ska jag ringa ett nytt samtal. Av mina 4 telefon-punkter har jag egentligen bara 1 kvar. Sen är det bara allt annat som man fixar med "när man ändå är hemma". Tror jag ska fixa med lite gallring av härliga(?) mammatidningar. Och det är nästan så att jag ska städa bland mina tidningar Pedagogiska magasinet och Förskolan också... Det går tydligen inte att spara hur mycket som helst... Men det är väl ändå lättare än att göra en föräldrapenningsansökan...

Nej, nu ska bitterheten tvättas bort! Försöka se saker på ett lite mer positivt håll, och försöka lösa saker ist för att hoppas att de försvinner (för det borde dom redan ha gjort om dom kunde!) Och jag inleder med ett besök i köket för att fixa diskmaskinen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0