Dåligt förberedd?

Det här med att förbereda sig för förlossning har inte alls fallit sig lika naturligt den här gången. Kan hända att sambons skakande på huvudet när jag pratat om att "boa" har trubbat av mig, men nu när det idag är 15 dagar kvar till beräknat datum så står förlossningsväskan fortfarande i princip tom. Har packat ner lite, men långt ifrån allt som faktiskt behöver följa med...

Så här dåligt förberedd var jag definitivt inte förra gången. Med Vincent så hade jag monterat ihop skötbord, spjälsäng, skåp och byrå redan 1,5 månad innan han faktiskt kom (6 dagar efter utsatt datum). Nu är det två veckor kvar innan den här beräknas komma och jag har inte fixat väskan, inte fixat skötbord, inte fixat sängplatsen...

Nu står jag i situationen att jag inte kan fixa sakerna själv, utan är beroende av hjälp, och därmed blir det inte gjort när andan fall på hos mig, utan det ska klaffa med både sambon och hans bärhjälp... Aja, bebis kommer antagligen inte varken före eller på beräknat datum, så än finns det nog tid för både det ena och det andra. Men nog ska det kännas bra att ha fixat iordning, så det bara är att komma hem och vara när bebis väl tittat ut!

Idag hade jag klipptid på förmiddagen. Efter det gjorde vi en sväng på rean och hittade en massa fina klädfynd till kidsen. Kläderna är nu tvättade och det mesta till och med torkat. Hittade lite fins nya kläder. Mycket av det Vincent hade blev ju fläckat av all kräks han presterade, så nog kunde väl bebis få liiite nytt iaf! :)

Nu ska jag luta mig tillbaka och njuta(?) av kvällens skörd av sammandragningar och förvärkar. Hoppas verkligen de trycker ner bebis på plats, så vi får höra att h*n åtminstonne nått ruckbart läge när vi kommer till BM på måndag! Det skulle kännas riktigt härligt att höra att h*n fixerat sig, men sån tur har vi nog inte än!

Kommentarer
Postat av: Magda

Samma här! Känner mig inte alls lik förberedd denna gång. Har visserligen prick 2 mån kvar imorrn, men ändå. Är en massa småplock kvar vi måste skaffa, men jag har ingen lust riktigt och orkar inte heller. Har försökt hela hösten att vi ska köpa lite smått och gott men då har Tony sagt att det fixar vi senare. Men nu är det lixom senare. Och känner lite småstress oxå eftersom Izolde kom typ 1 mån tidigt. Då kan det ju handla om ca 4-5 v kvar bara! Men säng och vagn och kläder har vi, och bilstol. Men måste ju ha nappflaska, ersättning och skötgrejjer med innan han kommer. Resten kan man ju ta sen.

2011-12-28 @ 20:43:12
URL: http://izoldesmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0