Märklig febertopp

Igår när jag hämtade Vincent på dagis så tyckte jag att han var lite gnällig och hade ovanligt brått därifrån. På bussen (vi skulle åka och hämta bilen på verkstaden) satt han lutad bakåt i vagnen hela vägen och var lite märkligt blank på ögonen...

Vi hämtade bilen och åkte till Bilbolaget ist. Där, när vi står och pratar med en servicekille så sätter jag Vincent på disken, vänd mot mig, och han lutar sig fram och mot min axel och sitter så säkert 10 minuter, då vi ska gå. Det är inte heller helt likt Vincent!

Efter det åkte vi och hämtade Johan på jobbet och direkt när vi kom hem tempade jag honom. Det visade sig att han hade 38,5 i temp. Han hade piggnat till lite, så jag sparade på alvedon. En timme senare tempade jag igen och då var det upp på 39.0! Fortfarande var han pigg. En stund senare var det dax att göra kväll och då gav jag en alvedonsupp så han skulle få somna lugnt iaf!

Idag på morgonen vaknade jag 7.49 och inser att jag faktiskt fått en liten sovmorgon i förhållande till vad jag brukar få när jag går upp med honom på helgen! Dessutom hade Vincent sovit sedan ungefär 19.45! Jag tempade och termometern visade 36,7! Vilken märkligt febertopp han hade igår! Det var ju som bortblåst idag! Bra iofs! Min teori är att han var så trött att hans lilla kropp försökte påminna honom om att vila... Skönt att det inte blev något mer av det! :)

I morgon har han planerat att han vill åka till stallet. Snäll som man är så är det klart att han ska få sin vilja igenom! :) Stallet är aldrig ett dåligt val! ;) Förövrigt har vi ingen aning om hur dagen ska se ut. Vi har några grundförslag, får se vad som styrs upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0