Hur ska tiden räcka till!? Men nu är jag gräsänka en vecka!

Nu är det en hel månad sedan jag bloggade sist... Det var inte riktigt så jag hade tänkt att det skulle vara när jag började blogga! Det jag tycker är svårt är att kombinera jobb, familj och blogg just nu. Tiden och orken räcker inte riktigt till! Men nu ska jag göra ett nytt försök till återuppstart! (men jag kan inte ge några som helst garantier på att det kommer att lyckas....)

Jag kan börja med att uppdatera om Vincent, många som läst min blogg det senaste året har ju framförallt varit intresserad att höra om hur det går för Vincent och hans sjukdomsstatus. Jag kan meddela att skrutten fortfarande mår tokbra, trivs som fisken i vattnet på sin förskola och verkar älska sitt liv. Just idag fick han ge sig iväg på sin första semester på egen hand med pappa. Idag flög dom ner till Göteborg för att hälsa på släkten under en vecka och när jag pratat med honom idag har han varit pigg och glad. Han har dragit på sig en förkylning, men det är väl bara normalt har jag förstått... :P

Eftersom familjen är på vift så passar jag ju på att utnyttja tiden till att vara effektiv (det vore ju som lite synd att ligga på latsidan)! Idag har schemat sett ut så här;
- Jobba (öppning)
- Till skolexpeditionen för att skriva under avtal
- Cykla hem till mamma och pappa för att hämta bilen (som pappa använde för att skjutsa ut Johan och Vimse till flyget.)
- Tanka (vilket låter enklare än det var idag när internetbanken stökade)
- Upp till stugan för att hämta Vincents resesäng, som vi ska låna ut över helgen. (Tog med mig en kär vän på roadtripen)
- Till Nathalie på middag, Zandra dök också upp! :)
- Hem och plocka lite!

Plockningen påbörjades lite efter 18 i kväll. 20.00 bänkade jag mig vid TV och dator och då hade jag;
- Plockat ihop på Vincents rum
- Plockat ihop i vardagsrummet
- Plockat ihop i köket
- Satt igång en disk
- Rensade skafferiet och kastade gammal/fel mat
- Rensade kylskåpet på gammal mat
- Påbörjade en röjning i frysen, och den ska fortsätta under reklampaus nu innan 21! :)

Jag kommer att lägga mig ganska nöjd i kväll. Jag har fått plocka ostört, dvs ingen Vincent som kommer och ska stjälpa till! ;) Och det blir resultat på en gång! :)

Nu är det dax för reklam! Frysen - here I come!


Anna, förlåt att jag inte hälsat Vincents tack för den busiga grodan han fick med posten! :) Jag ska lägga ut bild på deras första möte vid tillfälle! :)

Kommentarer
Postat av: Paula

bra jobbat cathrin! jag har en känsla av att du kommer hinna med sjukt mycket nu när dom är borta! :)

2010-05-26 @ 20:33:39
URL: http://ingridpaula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0