Vore synd om det bara var en förkylning!

Jag hade laddat för att ringa jouren i kväll ang min hals, men så kom sambon hem tidigt med magsjuka/vinterkräken... Han har varit antingen i sängen eller på toa hela eftermiddagen och tidiga kvällen (och ligger kvar än). Nyss var jag iväg och gjorde mitt första toabesök då det blev min tur...

Detta sätter gårdagen i perspektiv... Vincent kräktes antagligen inte av slem, utan av att han hade magsjuka/vinterkräken... Typiskt, eftersom vi satt kvar ganska länge i bussen och sedan var på hälsocentralen... :/ Han mår iaf bra idag och tycker att jag som varit loj hela dagen varit skittråkig!

Jag började må lite illa på eftermiddagen, strax innan sambon ringde, men det blev inget av det då. Men nu när det väl brutit ut känns det lite lättande - då är vi antagligen snart friska! Men jag vill inte påstå att det är så himla bekvämt att kräkas när man redan innan har ont i halsen... Fy bubblan var det svider i halsen!

Idag har jag inte just ätit något pga halsen, så det är lite extra jobbigt att kräkas när magen redan innan är tom... Får hoppas att det ger med sig snart. Får antagligen snart gå tillbaka till toaletten.... Men bara det lugnar ner sig lite så kanske jag iaf kan få se säsongstarten av Desperate Housewifes!

Tack supersnälla mamma att du hadlade cola, fil och nyponsoppa åt oss! Vi ska ju hålla oss borta från folk några dagar nu... Mat lär ju inte heller vara aktuellt på någon dag till... Tur att det finns rester när det väl lugnat ner sig! Nej, nu blir det att luta sig tillbaka lite i soffan och hoppas på att jag gjort bort mitt för den här gången (även om jag tvivlar!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0