Värre än igår

Allt är inte värre, Vincent har inte kräkts något idag (men går å andra sidan på slemlösande nu) så i morgon blir det troligen dagis för hans del. Tyvärr så följer inte jag med hans utveckling, utan idag vaknade jag sämre än igår. Visserligen sov jag mycket bättre än väntat, men attans vad ont i halsen jag har... Jag har kikat i halsen idag och kan konstatera att det ser rödare ut och någon "vit prick" har utvecklats till lite fler vita prickar och så ser det ut som att det finns någon vit beläggning ganska långt bak... Men vad vet jag, jag är ju inte medicinskt utbildad...

Hur som helst så håller jag ju på med nässpraysavvänjning, men det går inget vidare. Jag kan inte andas överhuvudtaget med näsan, varken in eller ut! Inte ens pyttelite, inte ens om jag tar i! Jag snyter och snyter men inget hjälper. Jag kör på Renäsans, både vanlig och den som har lite högre salthalt... HJälper inte ett dyft! Det bara rinner ut igen eftersom jag inte kan dra in det... Frågan är om detta är hållbart!?

Mat har inte varit att tänka på idag, dels för halsens skull och dels för att jag helt enkelt inte kan varken tugga eller svälja. Jag svälja saliv om jag anstränger mig, men det resulterar i vakuum i hela huvudet och lock för öronen... Toppen... Johan skulle köpa med sig nyponsoppa hem när han slutar jobba, vi får väl se om jag fixar att få i mig det...

Dessutom vaknade jag med "krustor" kring ögonen. Kan det vara lite ögoninflammation på gång också!? Jag hoppas inte det, kan meddela att det räcker som det är! Jag fixar inte den här kraftiga infektionen jag dragit på mig och samtidigt ha ögoninflammation - jag beundrar min son som fixar så grymt mycket!

Jag fick lov att sjukskriva mig från jobbet resten av veckan. Jag inser ju att jag inte fixar att jobba om jag är så här och det känns föga troligt att det släpper den här veckan! Dock måste jag iväg och lämna in tidpapper... Annars står jag utan februaris lön...

Nu ska jag bädda ner mig i soffan och kika på TV. Är det inget roligt program ska jag välja ut en film. Vincent sover snällt i sin säng. Vagnen har inte torkat än efter gårdagens tvätt, så det fick bli inomhussovning...

Kommentarer
Postat av: Camilla

Låter helt klart som halsfluss de där tycker ja. De är inte alla som får feber då heller.....alla är ju olika individer. Tycker dom ska ta o ge dig en kur Kåvepenin så du slipper plågas. De är så jobbigt när man inte kan få i sig näring. Tar ju ännu längre tid då att bli frisk.

Hoppas du får hjälp snart.

Krya på dig

2010-03-02 @ 14:11:09
Postat av: Anonym

Det kan mkt väl vara halsfluss, dock kan halsfluss bero både på virus och bakterie och har man just ingen feber brukar det oftast vara virus, vilket inte kan behandlas med antibiotika.. Man brukar säga vid bakteriella infektioner att antibiotika kortar sjukdomstiden med cirka en dag.

2010-03-02 @ 17:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0