Märkligt vad tiden kan göra med en!

Sökte på mitt namn på google, ibland kan det vara lite intressant att se om man blir omnämnd någonstans. Även den här gången var det bara blogg och facebook som visade resultat, förutom en grej till...

http://op.se/ettan/extralasning/lordag/1.1514507-1-arige-vincent-kampar-mot-cancer

Detta hade jag nästan glömt! Jösses, det är bara lite mer än ett halvår sedan och det känns så avlägset! Det är nästan så att jag inte minns hur det var att bo på sjukhus! Märkligt, verkligen märkligt!

Förra året vid den här tiden hade vi kommit igång med cyt-behandlingen på riktigt. Jag gick ut med läget i bloggen den 26 juni förra året. Nu när jag ser det lilla busfröet så syns det ingenting av att han varit så pass dålig, förutom de ärr han har på halsen och på bröstet. Det syns inga tecken om att han fortfarande har tumörvävnad i kroppen, vilket det fortfarande gör - det är inte över än även om allt är hur stabilt som helst i hans värld.

Ett år, ett år av kaos, ett år av ovisshet, ett år av en helt ny livssyn...

Det är bara så himla skönt att se hur det går för vår lilla krabat! Den lilla killen som idag klättrade upp och satte sig på vardagsrumsbordet när han tittade på Nicke Nyfiken. Den lilla killen som har så himla mycket egen vilja. Den lilla killen som börjar prata mer och mer och med fler och fler ord!

Men det är ganska fantastiskt vad ett år kan betyda för en individ! Här två bilder;
Den första är från 090513, Vincent väntar på att åka iväg till operation för en ny CVK.
Den andra är från 100515, Vincent busar i stugan!

Detta får tala för sig själv! :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0