Brand och Viktblogg 9

Igår brann det i en hel byggnad här på vår gård! Riktigt obehagligt egentligen, iaf fram till att jag fick se vår lägenhet och se hur påverkad den var av röken. Vi bor ca 35 meter från det brandhärjade huset... Jag fick beskedet när jag precis kom till jobbet, så det var 4 timmars arbete innan jag vände tillbaka hem. Det är från igår.

http://op.se/ostersund/1.1827508-brand-pa-korfaltet

Hur som helst så var det ingen fara med vår lägenhet. Det var lite röklukt, men inte alls farligt! Vi har kunnat bo hemma som vanligt och är inte besvärad i vår lägenhet. Men givetvis tänker jag på alla som miste sitt hem. Och det mest irriterande är att det troligen är en sängrökares och räddningstjänstens fel! Skrämmande att man inte kan lita helt på varken grannar eller räddningstjänsten... Tillsammans med tidigare nyheter om poliser som pysslar med övergrepp på barn osv så börjar jag fundera på om det finns någon man kan lita på över huvudtaget!?

Ang Viktblogg då...
En jäkla skitmorgon får jag väl erkänna... Veckan har gått bra, jag har promenerat delar av vägen till jobbet och gått raska promenader... Antar att det är dom där jäkla mackorna till mellis... Skit! Det var + på bode våg och måttband... (även om det var ganska små +) Nu blir det en tröstkväll i kväll och på måndag ska jag fasen styra upp det här med mat... Nu får det bli ordning på detta om det ska ge något resultat!

Nu blir det frukost!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0