Lite avsaknad av energi

Efter förra veckans röntgenresultat har energin tagit slut. Dagen efter tog jag slut redan vid lunch, men det var bara att bita ihop och jobba klart. I söndags kväll konstaterade jag att jag inte just hunnit vila något. Märkligt tyckte sambon eftersom jag inte gjort något annat än vilat under söndagen. Visst hade jag vilat på söndagen. Jag och Vincent var i stallet på förmiddagen, därefter promenerade jag och Johan medan Vincent sov och på kvällskvisten drog vi bort till mamma och pappa. Men lördagen var städningsinriktad.

Vi hade grus en bra bit in i lägenheten. Vi kunde inte gå barfota utan att det kändes som att man gick på en grusväg... Förstå vad Vincents små känsliga fötter uppfattade... Söndagskvällens äkta konstaterande var att helgen åtminstonne var för kort!

Vincents CVKsår läker fint. Vi håller det tejpat så ärret blir så litet som möjligt. Vår dagvårdssköterska tyckte att vi skulle ha det tejpat till minst fredag, får se om vi kanske håller det tejpat över helgen. Det hänger mest på hur det ser ut när vi tar bort tejpen för att tvätta och lägga om!

Jag ser fram emot att ta med honom på storsjöbadet och plaska i stora bassängen... Får se om vi lyckas klämma ner honom i de gamla badbyxorna eller som det blir ett paket med swimpants i "slang-förlusts-present"! :) Men jag ser inte bara fram emot en sån grej, det är ju egentligen något som inte alla barn KAN och FÅR göra... Jag kan säga att jag är glad att han kan springa omkring i bara blöja här hemma! I söndags kväll fick Vimse bada och när han fick springa omkring i bara blöja innan så var han hel-lycklig! Förstå vad kan kommer att känna i sommar när han kan springa omkring helnaken i stugan! :) Bada i pool ute på mommas och moffas gård... Det är så mycket vardagslyx som jag ser fram emot att ge min son. Bara att kunna få en sommar att leka i sandlåda och gunga så mycket han vill (eller vad vi orkar bidra med) känns så underbart!

Förra sommaren var Vincent mest inlagd på sjukhus. På 1årsdagen fick han en Bobbycar som han provåkte en kort sväng innan vi fick vända tillbaka till sjukhuset då vi bara var hemma på permission... 2årsdagen kanske kan få innehålla ett öppet kalas där alla som VILL fira honom kan få göra det! Förra året kom Nadja och Erika med en present utanför sjukhuset... Vilket sätt att få fira sin födelsedag... Nja, jag vill ge honom det alldra bästa! Gillar han fortfarande Bilar i slutet av sommaren så blir det ett Bilar-kalas! :) Förra året fick han lite Nalle Puh-tema, men han verkar inte jätteimponerad av den goa björnen... Men vi får se vad vi kör för tema nästa gång! :) Men det skulle vara läckert med en Blixten McQueen-tårta! ;)

I kväll är jag lite gräsänka (ungefär 10-15 minuter till) och Vincent somnade gott redan kring halv 8 i kväll! Jag har inte riktigt varvat ner som jag borde, men en 200 grams chokladkaka ha rjag iaf petat i mig. Nyttigt värre, eller....!? I morgon slutar jag tidigt och ska nog ta med mig skrutten och promenixa ner till stan och kika på en ny mobiltelefon... Mitt abonemang håller på att gå ut och ajg tänkte förlänga det och kombinera det med en ny telefon. Ska bara bestämma mig för vad jag vill ha för typ av telefon, det är INTE så lätt som det låter!

I morgon är det också dax för ridningen igen. Då är det jag och Salle igen! :) Och inte nog med det så ska vi få prova på att rida med kandar :) Har inte ridit på kandar förut, ska bli jättespännande! Förhoppningsvis ska det gå bra så det ser riktigt fint ut till Vårshowen 8 maj! :)

Nu blir det tandborstning och nattning. Sambon kommer nog strax hem så hinner jag iaf säga God Natt innan jag slocknar, ögonen är grusiga nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0