Ytterligare en vecka till ända

Jaha, då har ytterligare en vecka gått till ända. Ytterligare en vecka som mestadels tillbringats på sjukhuset. Natten till idag sov jag på sjukhuset med Vincent. Eller sov och sov... Satt nästan hela natten med honom i famnen. Han var väldigt uppgiven och gnällde eller grät massor. Han inledde natten med att kräkas och det lade ribban för resten...

Jag kan räkna på ena handen hur många timmar jag sov i natt, och då var de inte heller sammanhängande. Känner mig grymt trött och sliten - och det gör med all säkerhet min lilla rara skruttunge också! Jag skulle få åka hem och sova en stund nu i eftermiddag, men precis när jag skulle gå så kräktes Vincent och upp kom sonden... Så det var bara att börja städa efter olyckan, sköterskan tog bort sonden och jag och Johan tog rätt på sonen. Ett litet bad för att få bort kräklukten prioriterades... Hans kräkar luktar inte längre bara surmjölk utan nu luktar det som när en vuxen kräks!

När jag kom hem och hade duschat så insåg jag att jag skulle bara hinna lägga mig och somna innan det är dax att kliva upp igen. Får lösa natten ändå. Det är ju lite avkopplande att bara sitta med datorn vid TVn också... Det ska nog gå bra ändå... Förhoppningsvis så har febern kommit i ordning så han sover bättre i natt, då löser det sig automatiskt. Tror jag ska försöka ha honom liggande i egen säng i natt så jag inte ligger fast på ett ställe, får så ont i ryggen!

Det är mycket gnäll nu, det vet jag, men jag är hyfsat utmattad just nu. Att jag dessutom ser att det bara är en vecka kvar till nästa behandling peppar inte direkt. Han har inte blivit frisk än och om en vecka får han nästa behandling som trycker ner värdena. Hoppas nästan att det får dröja en vecka till så han får återhämta sig lite till... Men jag får ju inte bestämma. Skiten ska ju ur hans lilla kropp, då måste det vara tufft... Men det innebär inte att jag tycker att det är lättare, faktum kvarstår - det är förbannat jobbigt just för stunden! Ser fram emot att han piggnar till och orkar vara uppe och leka igen!

Ska vila lite nu, sen ska jag åka och fixa dagens middag och återvända till avdelningen och familjen.

Kommentarer
Postat av: Erika

jag känner verkligen med er gumman. Det gör ont i hjärtat här med. er situation är verkligen fruktansvärd just nu. Hoppas innerligt att det ska bli bra snart igen. många kramar

2009-09-13 @ 20:05:35
URL: http://www.metrobloggen.se/ericakaplan
Postat av: Erika och Leon

Vi tänker på Er!

2009-09-14 @ 10:14:55
Postat av: Hjälpa er?

Kan man som läsare hjälpa er på något sätt? behöver ni något då ni är på sjukhuset?

2009-09-15 @ 08:23:43
Postat av: Jessica

Du har all rätt att gnälla lite vännen så mycket ni får stå ut med! Det är bra att få gnälla av sig lite så kanske kanske det känns lite bättre sen. Tänker på er. Kram

2009-09-15 @ 17:11:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0