Uppdatering efter röntgen

Hoppsan, en vecka har gått och jag har helt enkelt glömt och avsaknat tid för uppdatering!

Hur som helst gjordes en MIBG-scint i onsdags uppe i Umeå. Det tog precis hela dagen med alla förberedelser och med avslutning på uppvaket. Sen flög vi hem på torsdag morgon för en MR i Östersund. Även den tog sin lilla stund - framförallt uppvaket! Vincent hade sovit lite dåligt under dagen så han hade inte alls lust att vakna efter narkosen...

Efter det har vi gått omkring och väntat på dagen som vi ska få röntgensvaren från båda undersökningarna... Den dagen kommer i morgon! Då får vi veta om vi ska fortsätta med någon mer behandling och isf vad eller om vi ska avvakta och se hur kroppen hanterar eventuella rester på egen hand... Känns väldigt spännande!

Jag känner mig lite splittrad över alternativen. Skulle vi få fortsätta behandla skulle det vara en trygghet. Det blir visserligen ytterligare sjukhusvistelser, men man fortsätter att bekämpa all tumörvävnad.

Skulle vi ist avbryta behandlingen skulle det bli en frihet. Vincent skulle slippa sjukhus, återfå aptit och gå upp i vikt, få tillbaka hår och ögonfransar. Han kan få träffa andra barn, börja på dagis och vara en vanlig liten kille. Det som kvarstår då är oron för att det ska växa till sig igen, så vi får börja om...

Det är inte lätt alla gånger, men jag försöker att förhålla mig optimistiskt till båda alternativen. Båda har fördelar menbåda har ju också nakdelar... Men som sagt Umeås läkare har kontakt med det ledande experter på Vincents diagnos, och dessa experter har kontakt med världens ledande experter, så vi får ha tillit till läkarnas bedömningar. Nästa år ska det vara en stor forskningskonferens om just Neuroblastom som Vincent har. (Dumt att det kommer efter att Vincent varit sjuk...) Så jag hoppas att dom kommer vidare i forskningen och kan hitta på mer behandlingsmetoder/mediciner som kan hjälpa barnen som drabbas!

Antar att ni redan förstått det, men jag påminner gärna - tänk gärna på Barncancerfonden och Barncancerföreningen Norra om ni har problem med överblivna pengar.... 

Nu ska jag börja göra oss klara för en tripp ner till Djungelhuset! :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Spännande! Skönt ändå att veta att det är experter ni har att göra med...då kan man ju känna sig lite tryggare...



Hoppas ni hade det kul på Djungelhuset!



Kram!

2009-11-09 @ 13:56:10
Postat av: Mormor

Framför allt kan Prinsen komma och bo hos mormor och morfar när han blir fri slangar och sånt... Allt annat är av ringa betydelse...

2009-11-10 @ 07:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0