Sonden är väck

I morse vaknade Vincent tidigt, halv 4 närmare bestämt! Han stökade på i sängen i säkert 2 timmar innan han däckade igen... Man var lagom pigg när man väl var tvungen att kliva upp... Till på köpet så, under tiden han bökade runt i sängen så kliade han loss honungsplattorna som höll sonden på plats... Med andra ord så åkte sonden ur läge och det var bara att dra ur den... Fan...

Han skulle på provtagning i dag på förmiddagen, så jag ringde ner för att varsla om det så dom plockade fram grejor för att sätta en ny. Han äter ju så dåligt så jag var inte så sugen på att ta bort den livlinan ännu.

Nere på sjukan sen så lyckades två läkare på något sätt övertala mig att inte sätta en ny sond, så nu är Vincent sondlös... Han äter fortfarande inte så tillfredställande, men jag ska träffa dietisten i morgon förmiddag. Då får hon och jag prata om hur vi ska göra framöver!

Kan också meddela att Vincents hår har börjat växa ut! :) Det är inte längre ett lent huvud, utan att lite strävt huvud där stråna försiktigt kryper fram! :) Ögonransarna har också börjat komma, han har just nu ungefär 2 mm ögonfransar! Förstår ni hur glad jag blir att han börjar se lite frisk ut igen! :)

Nu är det dusch och sedan dax att sova! Upp tidigt i morgon också ju! :/

Kommentarer
Postat av: Erika och Leon

Härligt att han börjar friskna på sig! Tänk att man kan bli så lycklig över lite hår =)

2009-11-18 @ 09:53:00
Postat av: Helena Huhta



Hade inte förstått hur jobbigt ni har och har haft det. Tycker ni är helt fantastiska som kämpar på som ni gör. Kan inte låta bli att ändå le lite när jag ser er på bild- Vincent är ju så gullig! Du /Ni ska veta vi tänker på er och håller alla tummar vi har. Kram från kusin Helena med fam.

2009-11-18 @ 10:00:42
Postat av: Lajz

Vad kul att det börjat växa hår! Hoppas ni får bra råd av dietisten! Kanske kan vara bra att sonden är borta också? Jag skulle vilja skicka Molly till en dietist som informerar henne om att man ska äta annat än bröstmjölk! =P

2009-11-18 @ 15:27:08
URL: http://lajz.blogg.se/
Postat av: Cathrin

Lisa; Vincent ammade fram till han var strax över 10 månader! Han åt smakpotioner, men trivdes bra med att amma, men så ändrade han sig plötsligt en dag och ville inte alls amma. Det var verkligen en förändring från en dag till en annan! Håll ut, det kommer nog Molly också att göra!



Helena; Oj vad länge sedan vi hördes! Nu ska jag spara din mailadess så kanske vi kan hålla lite kontakt! :)



Erika och Leon; Ja, det är inte mycket man behöver för att bli alldeles lycklig... ;)

2009-11-20 @ 08:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0