Snart på väg igen

Om ungefär 10 timmar rullar Ambuss ut från Sjukhuset i Östersund med destination Umeå och Norrlands Universitetsssjukhus. Med på bussen finns en 1 åring och hans föräldrar, dvs Vincent, jag och Johan.

I morgon åker vi upp till Umeå för att Vincent på onsdag ska få kontrastvätska och sedan sövas för en skint (en slags kontraströntgen). Den skinten kommer att göras kring halv 3 på eftermiddagen och tar omkring 1,5-2 timmar och sedan ska vi på uppvak innan vi får komma tillbaka på avdelningen och bli utskriven igen.

Idag fick jag dessutom veta att Vincent ska in på magnetröntgen - i Östersund! - på torsdag kvart i 2! Jag fattade ingenting när jag fick telefonsamtalet. Men tillslut hade informationen gått fram och jag skulle då planera för hur vi akut skulle ta oss hem till den tiden!

Jag vet inte vilken fot jag ska stå på. Jag vet ju att Vincent behöver gå igenom sina undersökningar, men jag tycker att det var dumt att dom inte gjorde MR i samband med skinten. Som det är nu ska han sövas 2 dagar i rad för vardera en röntgen. Varje sövning är ju en risk och det känns på något sätt märkligt att man ska utsätta en 1åring för den risken så pass tätt... Antagligen kan dom inte göra MR med kontrastvätskan i kroppen, och bilderna ska ju analyseras tillsammans som underlag till hur behandlingen ska se ut framöver.

Sen känns det lite märkligt hur dom planerat det här. Antagligen är det Umeå som beställt MR, och då känns det lite konstigt att Östersund bokat in oss på torsdagen mitt på dagen när Umeå visste om att vi skulle upp dit på onsdagen och att skinten tar hela dagen! Det verkar inte så samordnat! Det är ju ändå 40 mil hem, och det krävs lite planering att åka hem när man åkt upp med Ambuss.... Nu lyckades vi rodda ihop en hemresa med hjälp av reseservice, så det ska lösa sig -  men konstigt känns det att det inte planeras smidigare!

Nu ska jag snart koppla bort Vincents sista matomgång för idag. Sen blir det en dusch och packa de sista detaljerna som går att packa i kväll, fixa mackorna till i morgon och sedan sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0