Stackars lilla skrutt

Vincent mår inte alls bra... Nu i kväll är han uppe i en temp på 39,6 och bara gråter och gråter. Vi tänkte försöka hålla ut med alvedon till att det är dax att påbörja kvällen, men vi fick tidigarelägga kvällen lite när han var helt otröstlig...

Vi tempade och gav alvedon, men han hinner inte mer än lugna ner sig i gråtandet (tar ca 15-20 minuter efter alvedon) förrän han kräks som en galning! Det bara forsade ur honom! Vilket resulterade i en rejäl gråtattack igen... Trösta och försöka lugna. Bebisen är helt förstörd och blir bara tröttare och tröttare...

Vi gör klart sängen för att lägga honom, och gör iordning välling för att han ska få äta innan han somnar. Han var dock inte på samma plan som oss... Han åt ingenting, varken välling eller när jag försökte amma, så jag antar att han inte var särskillt hungrig. Jag la ner honom i sängen ändå och det har varit en pytteliten gråtstund, som bara behövdes att peta in en napp för att dämpa och nu sover han... Han åt vid 17.30-tiden, så nu kommer jag garanterat att få fixa mat till honom senare... Jag tror inte att han klarar sig på den amningen, dels att den var väldigt tidigt och dels för att han kräktes rejält... Till på köpet passade han på att fylla upp en blöja innan läggning också... Stackars liten...

Han har varit jättetrött idag, inte orkat leka. En liten stund orkade han sitta och titta på TV, men det handlade om ungefär 20 minuter... Alvedondoserna han fått under dagen har bara stått sig i ungefär 4 timmar, sen har han kinkat ihop och febern klättrat igen, det har därmed blivit jobbigt att härda ut fram mot 6 timmar... Nu på sen-eftermiddagen har han varit utan kläder, bara blöja, och vi har baddat honom med fuktiga handdukar för att svalka honom. Jag hoppas verkligen att han mår bättre i morgon och att han får sova gott i natt. Idag la vi honom utan pyjamas, vi testar att ha honom sovande i bara blöja för att hålla honom sval...

Nu ska jag försöka plocka lite, och kanske tvätta min morgonrock som blev nerkräkt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0