Häromdagen

I måndags var jag och Johan till Babyproffsen för att hämta Vincents nya vagn och nya bilstol. Vagnen tog vi in, eftersom vi inte är direkt inne på att den kommer att användas förrän vi åker söder ut (sen får vi se om snön försvinner så vägarna är helt bara, då kanske den får följa med till stan här hemma!) Bilstolen lämnade vi i bilen för att vi skulle montera den.

Igår när jag skulle åka till stallet tänkte jag att jag skulle passa på att montera fast stolen, så kunde Vincent få åka sin nya fina stol när vi åker till stugan i helgen. Jag satte fast stolen så som den ska sitta och det krävdes att framsätet sköts fram väääldigt långt... Så när bilstolen är i baksätet är framsätet framför oanvändbart... Fan... Det innebär direkt att vi tappar en plats och att i helgen kan vi absolut inte använda den nya stolen då vi också ska ha med oss Mange...

Som det ser ut för oss har vi två alternativ;
1. Ha kvar stolen i baksätet och tappa en plats i bilen (dvs. inte kunna ta med någon annan än oss 3 i bilen)
2. Stänga av airbagen på passagerarsidan fram och montera stolen i framsätet och då få hela baksätet ledigt.

Johan ska undersöka i vad det kostar att stänga av airbagen, för vi behöver ha möjligheten att ha iaf en passagerare med oss. Dels att vi har med Mange ibland, och dels för att man ibland har med sig andra människor när man åker någonstans... Sen, den dagen Vincent får ett syskon, så kommer vi iallafall behöva stänga av airbagen. Sen om det är mer logiskt att vänta till den dagen, ser inte ut så i den situationen som vi är i nu... Aja, vi får se vad som händer. Stolen åker ur inför helgen iaf, vi får inte plats med den i....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0