Dax att avlägga dagens rapport

Jaha, då är kvällen här och dagens rapport kan avläggas!

Johan har varit hemma med feber idag, men det brydde jag och Vincent oss inte så mycket. Vi lämnade sjuklingen hemma och gick ut och gick med Paula på dan. Men vår dag började tidigare än så! Halv 7 i morse vaknade Vincent med ett gallskrik! Nappen hjälpte inte, vilket den brukar, så jag tog upp honom och den stackars lilla killen bara skrek och skrek... Jag testade blöjbyte med magmassage och det släppte lite, men så fort man slutade så började han skrika igen... Snabbt konstaterat så hade han magknip och det tog ungefär 45minuter-1 timme för att han skulle lugna ner sig. När jag sedan la ner honom i hans säng började han gråta igen, så jag la över honom i vår säng och då låg han och "sjöng" en liten stund innan han somnade om...

I går kväll hade vi ambitionen att börja en ny rutin. Vi har börjat träna honom att dricka välling, med ambitionen att han bara ska dricka välling på kvällen - ingen amning. Igår kväll fungerade det inte alls. Idag när Vincents plötsliga trötthet slog till trodde jag att det var för sent idag också, men ville ändå prova. Jag gjorde iordning 1 portion välling och gav honom. Den slukade han utan att släppa nappen en gång! När den var slut började han skrika igen, så jag gjorde iordning en ny portion. Den åt han hälften av! Efter det tyckte jag nog att det skulle gå bra att lägga honom, utan att amma!

Han har i skrivande stund legat och kämpat i 20 minuter, han är jättetrött, men ligger hellre och skriker än att bara slappna av och somna. Kan tänka mig att han saknar amningen lite, men han får lov att vänja sig. Han somnar nog snart, det brukar han trots att han ibland skriker en stund.

Ska bli lite spännande att se hur länge han står sig på vällingen nu i natt. När han inte tog vällingen igår så helammade jag, på det stod han sig till halv 3 i natt. Han brukar stå sig till fram mot 6-tiden när han ätit gröt och ammat, så med bara amning så står han sig verkligen inte bra längre! Hoppas att vällingen fungerar bättre! Ska också bli lite skönt när han bara tar välling på kvällen, så han klarar sig utan mig varje kväll.

Nu blir det lite TV!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0