Anställningsintervju

Förra veckan var jag på anställningsintervju i Torvalla. Intervjun gick bra och rektorn för området sa att hon var nöjd och att hon hade en ganska svår uppgift framför sig. Det var 83 sökande varav 20 behöriga, 6 kallades till intervju. I slutet av intervjun pratade vi löneanspråk och vi var överens på den punkten, sen undrade hon om jag hade några frågor. Ingenstans under intervjun hade det kommit på tal om när tjänsten skulle tillsättas. Från början var det 4-7 tjänster som söktes och nu var det nerskalat till 2 och det var några tjänster som skulle tillsättas 5 maj och eventuella övriga tjänster tidigast 20 juli. Jag sökte specifikt dom i juli eftersom jag fortfarande är hemma med Vincent i maj.

Jag frågade givetvis om när tillträdet var och hon svarade i maj. Jaha, och jag hade skrivit i ansökan att jag var intresserad av tjänsterna som skulle tillträdas i juli... Märkligt att jag kallades då... Men då säger hon också att hon förstått att jag är föräldraledig och att sonen bara (då jag skrev ansökan) var 6 månader. Hon såg dock inte det som ett hinder. Jag skulle ju bara, om jag fick tjänsten, inleda med föräldraledighet.

Igår ringde rektorn och lämnade besked om huruvida jag fick tjänsten. Om ni sätter ihop de feta/kursiverade bokstäverna, så får ni beskedet... (jag kan ju inte servera allt på silversked till er! ;P)

Kommentarer
Postat av: Paula

Jag får till avla?

2009-03-26 @ 12:16:38
URL: http://ingridpaula.blogg.se/
Postat av: Cathrin

Äsch! Paula, kom igen nu! Kolla en gång till och kolla nogrannare! :P

2009-03-26 @ 15:32:30
Postat av: NADJA

jag tror jag lyckades, avslag? trist :(

2009-03-26 @ 18:34:42
Postat av: Cathrin

Nadja har alldeles rätt! Bra jobbat Nadja! :) Ja, det var lite trist, men jag har sökt en tjänst till som ansäkningstiden gick ut idag! Får se vad som händer!

2009-03-26 @ 20:22:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0