Svåra kvällar

Sedan vi var upp och satte i nya CVKn i tisdags så har Vincent varit dålig i magen. Innan vi åkte upp kräktes han en hel del istället. Under den här tiden, från att han började kräkas till nu, så har aptiten dessutom lyst med sin frånvaro. Förutom allt detta har han blivit jättesvår att lägga! Han bara gråter och skriker. Något är uppenbart på tok, det är bara så svårt att tolka vad det är! De flesta kvällarna brukar det ge sig efter en stund, men i kväll tillexempel har han skrikit hysteriskt! Jag tog upp honom och gav honom magmassage, hans mage var stenhård! När han lugnat ner sig så la jag ner honom igen och han slumrade till en liten stund innan han återigen gallskrek. Då hade han lyckats bajsa, så ett blöjbyte och sedan kunde jag lägga ner honom igen och han var lugn en liten stund. Nu har han troligen lyckats somna, men det krävdes en stund med honom. Han fick faktiskt somna på mage på min mage i kväll innan jag vände honom och la ner honom i sängen igen...

Han har det lite jobbigt just nu den här lille mannen... Huden under plåstren vid CVKn är irriterad av klistret och kliar, det är varmt, aptiten är väck alt. smaken är inte densamma, ont i magen, bajsar löst, mycket och ofta, kräks och sover dåligt... Jag skulle definitivt inte vara i bättre skick än han är i hans situation.Jag beundrar pyrets styrka med tanke på att han på dagarna oftast kryper omkring och leker och står i!

I fredags lämnade vi in en blöja för avföringsanalys. Hans dåliga mage är ingen självklarhet och därför vill dom göra en analys för att se om dom kan få någon ledtråd på vad det beror på. Jag hoppas att dom faktiskt hittar något och att det går att ge något för det! Tycker så synd om honom! I morgon hoppas jag att vi får provsvar när vi ska in för hans regelbundna blodprover. Då ska han dessutom få CVKn uppcheckad. Får se vad dom säger om hans irriterade hud som finns under plåstrena...

Vad jag längtar tills behandlingen är klar och vi slipper CVKn, mediciner och allt sånt stök! Då han kan få vara en normal bebis med normala besvär! Grejen är att han inte längre är en bebis då, utan han kommer att vara ett litet barn istället. Inte för att dom är besvärsbefriade, men han kommer inte att kunna ha bebisbekymren som de flesta andra bebisarna får ha.

Snart dax för lite kvällsfika och sedan ska jag väl försöka sova tidigt eftersom nätterna också är lite stökiga för sonen... Det är svårt att hela tiden orka tempot. Johan har ju börjat jobba, så det är svårt att kräva av honom att ta delar av natten. Han måste ju få vara utvilad inför jobbet. Hoppas bara att det lugnar ner sig för Vincent så jag också kan få återhämta mig och orka dagarna som jag brukade och gärna skulle vilja!

Kommentarer
Postat av: Paula

om du behöver en barnvakt/hjälp så vet du vart jag finns! :)

2009-07-05 @ 21:01:10
URL: http://ingridpaula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0