Riktigt sjuk!

Igår kväll klagade jag över ont i halsen, det har jag fortfarande... Jag har riktigt svårt att svälja, svårt att dricka vatten till o med (dvs att alvedon blir ganska tufft att ta!) Har sovit jättekasst i natt, frusit som en galning... Vid kvart över 5 gick jag upp och tog tempen. Jag kände hur varm jag var i skinnet, men jag frös, så jag konstaterade att jag troligen har feber. Tempen visade 38,7... nice... 2 alvedon och sedan tillbaka till sängen! Tog en hel timme innan jag upplevde skillnad, och sedan var det uppstigning halv 7 för att skjutsa Johan till jobbet...

Nu har jag effekt av alvedonen, så troligen ingen feber för stunden, men ont i halsen och hosta... Kommer nog bli en lite jobbig dag om inte Vincent känner för att ligga och sova större delen av dagen... Han blev nog lite sur på mig när jag väckte honom kvart i 7... Han sov så gott, men det kändes inte som att det fanns några andra alternativ än att väcka honom! Jag kunde inte så gärna lämna honom sovandes och åka iväg med Johan... Man vet ju aldrig vad som kan hända.

Just för stunden så ligger Vincent i sin säng och håller troligen på att somna igen. Jag ska försöka äta något - hur nu det ska gå... Äta och dricka ska man göra för att friskna till, men det är inte så lätt när man knappt kan svälja... Ska försöka iaf. Sen om någon timme ska det bära av till stallet en sväng också, och därefter ska jag förbi apoteket för att skaffa mer alvedon... På återläsande!

Kommentarer
Postat av: Paula

Huvvaligen. Krya på dig!!

2009-01-05 @ 10:45:17
URL: http://ingridpaula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0