Jobbigt när det är kallt

-16,4 grader visar termometern på balkongen... Ska jag eller ska jag inte lägga ut Vincent i vagnen för att sova? Ringde och frågade mamma hur hon gjorde med mig. Rådet jag fick av henne var att gå efter mig själv. Kan jag tänka mig att gå ut och gå, ja då kan jag ju ställa ut Vincent, annars borde jag låta bli... Jaha, då var det bara att försöka lägga monstret inne! Det visar sig vara lättare sagt än gjort! Håller på samtidigt som jag skriker och får ideligen lyfta på rumpan och gå och stoppa in nappen och lägga snuttefilten på plats... Bestämmer här och nu att om han inte somnat innan kvart över 12 så klär jag på oss och går ut och går ändå - fastän det är svinkallt! Han sover ju inte bra inne på dagarna, har han inte gjort de senaste 2 månaderna. Hur kan barn vara så kräsna, sängen fungerar ju utmärkt på nätterna!

Antar att jag ska leta fram lite kläder och fixa ordning mig nu, vem vet när man ska ut och röra på sig!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0