Bebissömn

WOW! Något har plötsligt hänt! Igår kväll var Vincent trött och gnussade ögonen vid kvart i 9, jag bytte på honom och vid 9 gick jag in i sovrummet och satte mig och ammade. Han somnade till men vaknade och grät 5 minuter senare... Vid 20 i 10 somnade han och vaknade inte förrän vid 20 över 12 då han ville ha mat. Sen åt han vid 3 och sedan vid halv 7 i morse. Men det kändes helt fantastiskt att han kunde somna innan jag och Johan gick o la oss! Sen var Vincent jättepigg vid 8... Inte lika kul när jag varit uppe var tredje timme i natt...

Iallafall bestämde jag och Johan att nu framöver får inte Vincent sova efter 18. Så långt vi kan styra över det iallafall! Är man ute och åker för att man varit och handlat eller liknande så må det vara hänt, men då ska han väckas direkt när man kommer hem. Och så gjorde jag även idag. Efter 18 har Vincent inte fått sova, vi var ute och gick vid 6 i kväll, men han vaknade strax innan och jag lyckades hålla honom vaken sen. Vid halv 9 i kväll började Vincent gnälla och gnussa i ögonen. Och vid 9 satte jag mig och ammade i sovrummet. Han somnar vid bröstet och jag kan lägga över honom i sängen. Nu har han sovit i ungefär 10 minuter, så vi får ju givetvis se hur länge det fungerar men troligen kommer det räcka med att gå och peta in nappen om han börjar gråta... :)

Underbart om man börjar få honom att sova tidigare på kvällen! Men det kommer ju också innebära att det är kört för aktiviteter på kvällarna, iallafall aktiviteter som innebär att både jag och Johan är ute på vift... Dumt att frångå de rutiner som man kanske börjar få igång... Skönt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0