Mammaproblem

Ni som inte är intresserad av mina mammaproblem kan skippa den här bloggen, den kommer bara hadla om dagens mammaproblem...

Natten till idag sov Vincent väldigt dåligt. (Han sov iofs inte så bra natten till igår heller...) Han vaknade och var jätteledsen vid halv 12-tiden, då valde jag att ge honom mat, då det var nästan 4 timmar sedan han åt sist. Sen vaknade han och var jätteledsen vid 2, då tog jag upp honom och skulle byta blöja. Då kissade han ner hela skötbordet... Smidigt pyret... Efter blöjbytet fick han lite mat igen. Sen var han upp och åt vid 6 igen...

Vid halv 10 vaknade vi och låg och myste i sängen en stund (han fick komma över till våran säng vid 6, för då orkade jag inte springa upp något mer eftersom det inte bara varit matningarna jag har varit upför utan även för att peta i nappen...) 12.40 somnade han i vagnen ute på balkongen, men sov bara 1 timme!

Just nu har jag 2 problem... Alla matningarna i natt har resulterat i att det känns som att jag inte har någon mjölk till honom! Ammade nyss och jag känns helt tom och han suger lite och blir sedan arg... Efter att ha försökt 10 minuter så gick jag och gjorde gröt istället - fick i honom nästan en hel vanlig potion! Det handlar om gröt gjord på nästan 1 dl vatten! Han brukar som mest äta på 4 matskedar vatten...

Nästa problem är att han/vi sov lite länge i förmiddags ochan sov så sent på dagen, nu är han trött igen men lägger jag ut honom nu så kommer han vakna om typ 1 timme och vid 6 är han trött igen... Måste försöka hålla honom vaken! Just för stunden sitter han och bajsar (för andra gången idag och andra gången på ett dygn - bajsade aldrig igår...) och är ganska nöjd, men ett blöjbyte och sedan är han missnöjd igen skulle jag tro....

Han har sovit dåligt och är fruktansvärt gnällig, visserligen kan det hänga ihop men han brukar inte vara så här... Undrar om han bara har en dålig period eller om det är växtvärk eller tandsprickning... Det är inte så lätt att veta när han inte kan tala om... I morgon har vi tid på BVC för vägning, mätning och vaccination. Vi har läkartid samtidigt så jag tar väl upp det här när vi ändå träffat både BVC-sköterskan och läkaren!

Kräkningarna går oss också på nerverna! Det är jättefrusterande att han kräks o kräks o kräks hela tiden! Sitter för stunden med en nerkräkt tröja, men tycker helt ärligt att det får vara så tills i kväll då jag åker till stallet... Byter jag tröja nu så kommer han garanterat att kräka ner nästa också... Det är svårt att känna att man kan klä upp sig lite när man har med Vincent att göra... Man blir också lite nervig när andra vill hålla honom. Dom sitter i sina fina kläder och vill hålla vår kräk-bebis... "Det gör inget!" säger alla när man säger att det finns en risk att han kräks, men skulle han kräkas så som han gör här hemma skulle nog alla bli besvärade... Inte lätt, inte lätt...

Tro nu inte att jag "vill lämna tillbaka" Vincent! Det vill jag absolut inte! Men jag vill lämna tillbaka kräkningarna! Och få hjälp med varför han sover dåligt och gnället! Om han håller på att bli sjuk får han gärna bli sjuk nu, och om han håller på att få tänder så får den lilla tanden gärna titta fram nu så man vet vad det är för knas! Lite lättare att förstå honom om det finns påtagliga orsaker!

Nu är det färdigbajsat och luktar APA! Så jag antar att det är dax för blöjbytet nu... Sen blir det nog vagnen på en gång... Segar jag med påklädning hinner nog klockan bli 16 innan han kommer ut i vagnen! Och då blir det perfekt att ta in honom 18 (om han inte vaknat innan!), ge honom mat och åka till stallet!

Ja, det blev lite mer problem när det kom till kritan... ;)

Kommentarer
Postat av: Magda

kramar lite

Ja, va ska jag säga? Jag vet hur det är att ha en gnällig bebis. Och jag trodde kanske det skulle gå över men nääää då, hon har sitt humör och det får jag leva med resten av livet :-D

Jag ringde Dr för att fråga om det var normalt att hon skrek så mycket och det var det. Allt är typ normalt. Vissa barn är gnälligare än andra, så är det bara. Skittråkigt att man fått ett sånt barn, men man vänjer sig. Nu tänker man inte på det likam ycket och blir frustrerad så om han fortsätter vara gnällig så kommer du vänja dig. Då blir det inte lika jobbigt längre. Jag tycker inte man ska fundera så mycket. Han kanske är sån...och då är det ju så. Men hoppas han ändrar sig, för det r jobbigt med gnälliga barn.

2009-02-11 @ 16:45:08
URL: http://maggiebrown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0