Genrep

Idag på ridningen gjorde jag mitt genrep inför lördagens tävling och det var ingen jättebra känsla... Salle var väldigt seg och hängde mest bara i tyglarna och ville inte alls böja på sig... Nu ska jag inte enbart beskylla honom, för tillsammans med hans sävlighet så är jag långsam och en aning för passiv. Det är med andra ord en kanska långsam kombination och det fungerar inte jättebra.

Medan vi skrittade av så började jag fundera över lördagens framridning innan jag ska in på banan och nu lutar det åt att jag skrittar fram och sedan lägger mig och rulla i galopp några varv åt varje håll innan jag sätter mig och försöker jobba. På så sätt hoppas jag på att få fram en rundhet, lite snabbhet och lite mer bjudning. 

Målet för lördagens start är att rida en runda där jag fokuserar på min sits, att inte låsa handen utan att faktiskt försöka lossa honom och att lyfta blicken. Sen får jag väl göra ett litet säkerhetsmål, jag strävar efter att Salle ska gå in på banan och inte skygga för domare och staket! ;)

Det sägs ju att genrepet ska gå dåligt för att själva showen ska gå bra, så vi får väl hoppas på det! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0