Vincents 1årsdag!

Ojojoj! Redan har det gått 1 år sedan jag låg på BB. Lite ironiskt så är vi tillbaka på sjukhuset, en våning ovanför förra årets ställe! Skruttens dag har varit jättebra och jag tror att han somnade grymt nöjd i kväll!

Han fick jättefina presenter, fikade gott och hade, trots lite isolering, främmande av farmor, farfar, mormor och en av mostrarna. Det där med presenter förstod han sig inte riktigt på, men när allt var framme hade han riktigt skoj med leksakerna. Kläderna brydde han sig inte så mycket om. Antar att det snarare var till mig och Johan än honom... Men hur som helst så har han ett bra startkit när han ska byta upp sig en storlek, 86 räknas ju vara från 1 år... Vincent är dock lite liten fortfarande, så vi behöver inte byta upp riktigt än! ;)

Jag tror inte vi kan välja ut någon favoritpresent, men han hade kul med bilen han fick av mostern som inte var med på kalaset, sin bobby-car av farmor och farfar, gunghästen av farbror och sin learning puppy som han fick av mamma och pappa. Av mostern som kom förbi och hennes pojkvän fick han en klockren t-shirt " Min pappa är brevbärare"! Roliga saker helt klart! :) Det blir väl bildlig uppdatering på hans bilddagbok någon dag framöver.

Det var dock en intensiv dag för "lilla grodan" (som han kallades innan han föddes) och han somnade innan 19.00! Tidigare kvällar här på sjukan så har han inte somnat förrän riktigt sent, i förrgår blev klockan 22.40 innan han kopplade av! Men det var nog en hel del som behövde bearbetas i kväll!

Tänk att jag för ett år sedan precis fått min lilla groda i famnen... Precis o precis, jag hade ju haft honom några timmar vid det här laget, men ändå. Den lilla individen som mest antingen åt eller skrek... Det är svårt att inte sitta och titta på bilder från den dagen! Tänk att den där pyttelilla bebisen har blivit en "stor liten kille"! Helt galet vad mycket som händer på ett år när man är så liten! Och vad fort ett år går! Fortsätter det så här så är han ju snart vuxen och kommer hem och säger att jag ska bli farmor! Åh, vad hemskt det var att skriva så där! Vad gammal jag blev! :P

Det är iallafall helt underbart att vara mamma till den lilla grodan Vincent! :)
 080829 13:09  090829 15:01



               GRATTIS PÅ 1ÅRSDAGEN MIN LILLA PRINS!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0