Korsordstidningen

Alldeles nyss satt jag och fyllde i tävlingsformuläret via nätet för tidningen Knep och Knåp. Precis när jag gjort klart både mitt och Johans bidrag så säger Johan att det var en från Lit som vann förstapris i förra numret. Jag bläddrar tillbaka en sida för att titta på prislistan och mycket riktigt, en tjej/kvinna från Lit. Kul! Inte någ med det så såg jag lite vid sidan om det, där stod svaren från tidningen nr 12/08... Men lösenorden som stod radade där var inte alls de rätta svaren från den tidningen! Det är de rätta orden i DEN HÄR tidningen!!! Hur klumpigt är inte det!?!?!?

Jag har flera gånger upptäckt att inte korsorden går att lösa för att det saknas ord, lösenorden går inte att lösa ut osv... Men jag tror aldrig att jag varit med om att de rätta orden varit avslöjade i samma nummer... Det känns väldigt klantigt och faktiskt ganska oseriöst! Ett sådant misstag gör ju att vem som helst kan fuska sig till alla rätt! Nu kan man ju hoppas att alla andra gjort som mig och Johan - löst först och hittat lösningen efteråt...

Men hur oseriöst det än må kännas så kommer vi nu att köpa nya numret ändå... Tidningen innehåller ju varierade inslag som passar både mig och Johan... Men nästa gång kommer jag nog att kolla de rätta svaren från början! ;P


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men var det inte den nya typen av korsord där alla ord ska finnas på sidan grupperade med samma antal bokstäver och din enda uppgift är att placera dem på rätt ställe?

2009-04-13 @ 22:12:49
Postat av: Cathrin

Nej, jag menar att alla de rätta svaren i hela tidningen var presenterade i slutet där det egentligen skulle vara de rätta svaren från decembernumret. Dom hade misslyckats med att presentera decembers rätta svar och istället lagt in mars rätta svar (i mars tidning)

2009-04-14 @ 08:45:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0