Solen som försvann

I morse när Vincent påpekat väldigt tydligt att det faktiskt var dax att kliva upp så tittade jag ut och solen sken och det var så fint väder, toppen tänkte jag som ska ut en sväng senare. Tyvärr har solen tagit semester och molnen klivit in i tjänst... Det regnar iallafall inte än! (Men det kommer säkert lagom till vi ska ut...)

Igår kväll var vi och fixade oss en Babybjörn bärsele. Ska testa Vincent med den sen, hoppas att han gillar den, då blir det mycket lättare att bära på honom när han är lite ledsen, och sen kunna variera när man ska ut o gå - eller handla mat!

Idag ska vi ta en vagnpromenad med Maria och Arthur. Maria är med i samma föräldragrupp som mig, och dessutm en granne! Arthur kom 9 dagar efter Vincent, så förhoppningsvis så har vi två parhästar för framtiden! =) Lättsamt att ha en kompis som faktiskt bara bor på andra sidan gatan, inte flera kilometer bort! =) Maria skulle ringa när hon och Arthur började på att vara redo. Vincent är i princip alltid redo och själv ska jag bara dra på mig jeans och fixa håret!

Idag kan jag med glädje berätta att Vincent inte har samma griniga humör som igår! Idag har det bara varit gråt när det varit dax för mat! I övrigt så har han antingen slumrat i min famn eller legat bredvid mig och skrattat och "pratat"...

I eftermiddag ska vi tillbaka på BVC för ny vägning och mätning! Får se hur mycket mer han växt sedan sist! Jag tror inte att det är så mycket mer än 1-1,5 cm på längden, men han har garanterat fortsatt stadigt i vikt! Ni får väl en uppdatering efteråt! =) Fram till dess får ni klara er med den pyjamasklädda lilla prinsen på morgonens glada bild!

 Underbara unge! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0