Promenad eller fönsterputsning?

Vincent har haft en morgon då han gråtit mer eller mindre i 4 timmar... Johan beslutade sig för att ta en promenad med honom runt frösöberget och frågade om jag ville följa med. Hm, ska jag gå med på promenaden runt berget eller ska jag utnyttja tiden till att putsa fönstrena...?? Promenaden var ju helt klart mer lockande! Vem fan (ursäkta mina svordomar)orkar stå och putsa fönster!? Det är ju inte ens lite roligt!

Nu sitter jag vid datorn i pausen av fönsterputsandet... Har tagit två fönster, köket och ett i vardagsrummet. Köket hade en ful och totalt opraktisk plastbård längst ner, den har jag rivit av och nu ser det ritkigt trevligt ut att sitta vid bordet! Snart ska jag ge mig i kast med de två stora fönstrena i vardagsrummet, men det är lite jobbigt med alla möbler man måste rädda från smutsigt dropp när man putsar utsidan (fönstrena öppnas inåt i rummet...)

Att jag putsar fönstren är inte för att jag är pedantisk (det är ganska praktiskt när solen skiner och man slipper att det skiner i tvn, skiten dämpar ljuset... ;P ) utan för att mäklaren kommer och fotograferar på torsdag och sen är det visning om bara 2 veckor! Jag har ju lite mer jag vill hinna med! Jag ska börja ta hand om Ted 3-4 dagar i veckan, och då blir INTE fönstrena så lockande att fixa... Så det är ett taktiskt drag! Dessutom så räknar jag med att det snart börja snöa och blir kallt och då vill jag inte stå i drag! (Mjölkstockning är det ända jag är livrädd för i mitt föräldraskap!)

Nä, fylla på med vätska (får se om det blir cola eller vatten... inte fönsterputs iaf!) sen återgå till mina kära fönster!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0