Erkännande...

Jag ska börja min erkännande blogg med att redogöra för gårdagkvällen... Ja, Vincent sov hur bra som helst på kvällen. Jag antar att mina sovmornar får vänta till helgerna då Johan kan kliva upp med Vincent...

Hur som helst - Över till det erkännanade då... Som de flesta läsande vet så köpte jag och Johan en lägenhet på Frösön i December förra året. Nu har vi fattat det kanske ganska oväntade beslutet att sälja lägenheten och flytta till en hyresrätt i några år.

Jag förstår att beslutet kan verka märkligt, eftersom vi inte ens bott ett helt år! Vi flyttade ju in i slutet av Januari och vi hade ju precis tapetserat om nästan hela lägenheten då... Men beslutet ligger inte i att vi inte trivs eller något sånt, utan i att vår ekonomi inte kommer överens med oss... Vi har helt enkelt för lite pengar för att klara en bostadsrätt just nu, så vi bestämde oss för att sälja innan vi börjar låna pengar av folk och drar på oss onödiga skulder... Sen vill vi inte heller råka ut för att lägenheten går ner för mycket i värde. Bostadspriserna har gått ner i till exempel Åre och storstäderna. Hittills märks ingen större skillnad här i Östersund, men väntar vi 1 eller 2 år så kanske värdet på lägenheten har gått ner så pass mycket att vi inte får tillbaka det vi gav för den.

Vi har dessutom börjat prata om att köpa hus om några år, så att skaffa en hyresrätt kan underlätta at kunna spara undan lite pengar för ett framtida husköp. (Detta är en förhoppning, inget löfte!) Kanske vi kan börja spara undan lite pengar till Vincent också! Vi öppnade ett konto till honom i torsdags, så nu ska vi ju bara kunna sätta in pengar där också!

Hur som helst så söker vi nu en hyreslägenhet, vi får se hur det går framöver! Mäklaren kommer hit och kikar på lägenheten på torsdag. Så nu vet vi också vad jag ska göra i helgen och i veckan... Japp - STÄDA!!! Ska mäklaren fotografera så måste det ju se snyggt ut också! (Man tittar ju på folks möbler och sånt när man kikar på bilderna på hemnet - eller jag gör det iaf!) Vincent somnade precis, så jag kanske ska passa på att börja nu... Sandra och Martin kommer troligen förbi senare och då kan man ju se till att det är liiite städat/ihop plockat iaf!

Bye for now!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0