Efterkontrollen

Nu är iaf efterkrontrollen gjort och jag lovar att det inte ska presenteras några detaljer :P

Vi började att prata om graviditeten sen förlossningen och till sist lite om mammaskapet. Sen gjorde hon den undersökning som ska göras med en check så livmodern dragit ihop sig som den ska och blodtryck och sånt... Hur som helst så var allt så bra så. Som avslutning på besöket pratade vi lite om preventivmedel för framtiden, jag frågade om jag fick klartecken att börja rida igen (och fick faktiskt ett JA!) och sen innan jag gick fick jag en uppgift - sjukgymnasterna hade sagt till barnmorskorna att påminna alla nyblivna mammor att knipträna. Så jag fick knip-order! :P

Hur som helst så fick jag klart att jag får börja rida! Hur skönt känns inte det! Äntligen får jag kräla upp på en häst igen! Får se när första passet blir... Snart hoppas jag! :) Men BM sa att jag inte får sitta, utan måste rida lätt i början. Det är inte  att jag ska satsa på dressyr KM direkt... (även om jag gärna skulle vilja fixa det) utan jag ska komma igång lite försiktigt, hade jag tänkt. Fick också en liten förvarning om att jag kan känna av fogarna, men gör jag det så ska jag vila någon vecka till innan jag fortsätter. Inget jag gör ska göra ont! :)

Nu har Johan tagit med sig Vincent på en liten tripp med bilen, så nu ska jag passa på att vika undan lite tvätt, sätta igång tvättmaskin med ljus 60-tvätt (Vincent kom på att ta igen lite bajsande och lyckades skita ner 2 outfits på mindre än 1 timme!) och sedan har dom nog kommit hem igen... Ska slappa lite vid tvn iaf!

Tack Paula för hjälpen idag!

Kommentarer
Postat av: Paula

Hihi så lite så, jag gör det gärna någon annan gång!

2008-10-29 @ 20:01:39
URL: http://ingridpaula.blogg.se/
Postat av: Morsan

OK, knip borde väl fungera som preventivmedel också. Om du kniper ihop benen istället ! Hahaha, nu var jag väl rolig ;=)



Paula, du får gärna hämta dina fina väl-luktande ljus. Idag torsdag eller from onsdag nästa vecka. Reser bort över helgen...

2008-10-30 @ 05:50:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0