Barnfri natt??

Mamma gav ett erbjudande som känns riktigt lockande... Vi ska åka till IKEA på lördag (jag, Johan, mamma och Vincent) och mamma erbjöd att hon kunde ha Vincent natten till söndag.... Allt som krävs av mig är ju att det finns mat till skrutten, så fixar mamma det hela. Shit, en hel natts sömn! Det känns riktigt lockande! Blir bara lite fundersam, kommer jag behöva kliva upp ändå för att pumpa ur eller klarar det sig till på söndag förmiddag??

Ska se om lilla gubben väljer att inte vara så galet upprörd... I 3 dagar nu har Vincent gråtit mest hela dagarna, inget tycks fungera för att lugna honom! På föriddagarna har han en liten stund som är bra då han är riktigt glad... Men sen går det utför och han blir totalt otröstlig! Han får mat, är nöjden liten stund, rapar och kräks, är nöjd en liten stund, skiter och sedan gråter han hejdlöst! Inte ens med mat i magen, torr blöja och en massa närhet tröstar den lille! Det är nästan så man börjar fundera på om han har ont någonstans! Får se om det fortsätter så här hela veckan, då känns det inte så bra att lämna bort honom (även om det är då man verkligen skulle behöva det!). Vi ska på läkarbesök på torsdag morgon, jag får ta upp problemet då så får vi se vad läkaren säger...

Hur som helst känns det lockande att få vara barnledig en kväll, natt och morgon... Får se om det går igenom! Mamma ska ju vara frisk först...

Kommentarer
Postat av: Magda

Tycker verkligen du ska ta upp det. Kanske är samma som Izolde hade, mjölkallergi. Hon skrek ju massor men det var på kvällarna. Det går fort att göra ett sånt blodprov, om ni nu får ett. Ja det är svårt att veta. Men bättre att fråga en gång för mycket!

2008-10-20 @ 16:50:33
Postat av: Annelie

Tänkte bara säga att för mig funkade det jättebra om jag pumpade ut på kvällen och sen på morgonen efter jag vaknat, inga ömma bröst!

2008-10-20 @ 21:22:07
URL: http://annelie86.blogg.se/
Postat av: John

Varför är det ingen som föreslår att lillen suger lite på sprit, mmm brukar jag ta till när jag inte kan somna ;)

2008-10-21 @ 10:55:53
Postat av: Mormor

John, det är ingen som är gammal nog. Jag tror det hör till en annan generation. Fast inte i ditt fall då?!

2008-10-21 @ 12:37:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0