Uteritt

Idag kände jag lite för att rida lite igen. Ted verkade positiv ända till vi gick ut när det börjat mörkna, då började han fega ur... ;) Jessica skulle rida ut Caro'll och frågade om inte jag ville följa med henne. Eftersom jag är en liten hare när det gäller att rida ut så tvekade jag en stund innan jag sa ok. Ted är ju lite välkänd att vara en snäll ponny, så jag kände att jag kunde ta chansen att rida ut en sväng.

Ted var nog både lite nervig och pigg, för det gick undan i skogen! Han gick helt enkelt ifrån Caro'll! (Caro'll är storhäst och borde inte behöva hamna efter en ponny...) Fick bromsa en del, men det var en mysig stund. Eftersom det frusit lite i marken så bara skrittade vi ner på myren en sväng. Fick låna ihop lite saker, typ reflexer till både honom och mig samt ett par varmare ridvantar... Måste ta upp lite varmare kläder om jag ska rida ut fler gånger, för jag var iskall om låren när vi kom hem! Men jag har både termovantar, vinterridstövlar och vinterridbyxor liggande i källaren så det ska ju inte vara några problem!

Johan är på vift i kväll, Vincent sitter nybadad och sover i babysittern (hur länge får vi se)... Får se vad jag kommer fram till att jag ska göra, skulle behövt plocka lite här hemma, det är lite rörigt just nu och jag skulle behöva vika lite tvätt... Får se hur väl Vincent samarbetar... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0