Tisdag var det säger kalendern

Idag åkte jag upp till Marielund och hälsade på Magdalena, Izolde och Magdalenas pappa Bosse. Vi surrade en stund, åt lunch och sedan gick jag, Vincent, Magdalena och Izolde ner på stan en stund. Vincent fick en fin liten present men den finns det inga bilder på än för den ligger i ett paket och varken Vincent eller Johan är vakna/hemma så det blir väl bild senare när paketet är öppnat!

Det var skoj att träffa Magdalena igen, det var länge sedan och sist sågs vi inte på tumanhand. Nu hade vi iofs med oss barnen, men det var fortfarande inga karlar med! Fånigt det där att man är så kass på att hålla kontakten alla kan ju inte göra som Johan och en av hans kompisar, höras typ 1 gång i månaden och allt är precis som vanligt... Men det är väl också lite klurigare när man har familjer på varsitt håll och bor massor med mil från varandra... Märkligt iallafall att man en gång i livet tillhörde samma familj (familjen "Tajkon") och nu ses man några gånger per år...

När jag sedan kom hem så satte jag mig vid datorn och kikade på kommunens hemsida om lediga jobb... Jag såg härromdagen att det ska öppna en ny förskola med två avdelningar och det behövs 6 fsklärare... Jag är ju lite velig om jag ska jobba på förskola eller om jag ska söka mig till fritids... Hur som helst så blev jag lite frestad att börja jobba på ett helt nytt ställe, där det inte finns gamla hjulspår utan det är en ny sammansättning av människor som ska göra nya rutiner till ett nytt ställe... Så alldeles nyss skickade jag iväg en ansökan. Tjänserna börjar troligen 2 januari, så vi får väl se om dom får tag på så pass mycket behörigt folk så dom kan avstå mig pga att jag fortfarande måste vara föräldraledig ett tag till... Skulle jag vara aktuell så måste nog jag och Johan sätta oss och bestämma hur vi ska göra med föräldraledigheterna... Jag antar att jag måste besluta när jag kan börja jobba igen... Och det måste nog också bestämmas om jag ska börja på heltid på en gång eller om vi ska göra en mjuk övergång med att vi delar veckorna.. Känns konstigt att ens tänka tanken på att plötsligt inte vara hemma med Vincent, nästan lite skrämmande att släppa honom hela dagar! Man ser andra mammor man känner som är hemma med barnen till dom är 1,5 år... Ska jag bara vara hemma med honom till han är 8-9 månader..!? Känns läskligt helt klart... Med det säger jag inte att jag misstror Johan att vara hemma med Vincent! Det känns bara läskigt att inte själv vara hemma!
 
Nu ska jag plocka fram för middag och sedan ska jag ta en lätt fika, nu blev jag plötsligt lite hungrig! Sen blir det lite gos med Vincent! =)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Kan bara säga att det är riktigt jobbigt att starta upp en förskola, orkar man nog bara göra en gång i livet=)

2008-11-04 @ 18:33:42
URL: http://lajz.blogg.se/
Postat av: Morsan

Få se nu, tisdag... Hmm, i stan har vi lördag....

2008-11-08 @ 20:14:59
Postat av: Anonym

Jag ville börja jobba efter 4-5 månader jag. Men det där känner man ju helt själv, men du ska inte vara rädd att börja jobba. Sen beror det ju på hur länge du ska amma och så, men det får du ta tag i då isåfall. Kul att du skickade iväg en ansökan iaf. Hoppas du får tjänsten :-)

Tänkte kommentera din kommentar med. Jag har faktiskt velat flytta hem i snart ett år. Kanske ännu längre men han vägrar ju så vad göra? Måste alltså bo kvar i den här hålan. Skit.

2008-11-10 @ 14:44:08
Postat av: Magda

Ja och det var alltså jag som skrev förra kommentaren men mitt namn kom inte med...SUCK

2008-11-10 @ 14:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0