Home again

Nu har vi kommit hem efter en helg i stugan. Det har faktiskt varit ganska avkopplande, men det har varit lite stök med temperaturen i stugan... I fredags kväll när vi kom upp var det INTE varmt i stugan. Det var inte kallt heller, men helt klart svalt... Jag gjorde mig ingen brådska att klä av Vincent iaf... Vi tände upp i kaminen och vred upp elementen på full fart!

Efter middagen hade vi fått upp hyfsad temp i stugan och satte oss och slappade i soffan. Vncent sov sedan hur bra som helst!!! Vi la honom vid 9 och han vaknade halv 7! Själv sov jag och Johan skitkasst, det blev för varmt i rummet! När jag klev upp för att ge Vincent mat så var jag tvungen att vrida ner elementet... Nu hör det inte till vanligheten att jag tycker att det kan bli för varmt... Jag hade till o med tagit med mig mitt eget täcke för att jag vill ha ett varmt täcke... Vid halv 9 gick jag upp och efter utterligare en timme ropar Mange från sitt rum att han vill ha upp dörren. Jag går och öppnar och inser att det är varmt i hans rum (vi hade då omkring 17-18 grader varmt i stora rummet...) jag går in i hans rum och kikar på termometern, 33 grader varmt!!! Ops... :P

I går kväll var det riktigt trevlig temp i stugan, men i morse var det inte särskilt skönt igen... Omkring 17 grader... Men det kändes ju inte så nödvändigt att börja elda när vi endå skulle åka hem efter några timmar... Tyvärr frös både jag och Vincent lite, så han sov på min bröstkorg och vi hade hans Nalle Puh-filt över oss...

Nu är vi iallafall hemma igen, känns skönt, men jag har antingen ont i halsen eller halsbränna... Får se om det ger sig senare eller om jag blir sjuk snart... Nu börjar Vincent skruva lite på sig, dax för mat igen. Sen när Johan kommer hem igen (han vände tillbaka till stugan och hämtade de sista sakerna) ska vi fixa käk till oss också...

Åh förresten! Vi höll inte på att ta oss hem! Bilen ville inte starta idag! :S Vi hade haft den på värme så den var varm o go när vi skulle åka, och endå så ville den inte starta! Det tog oss säkert 7-8 minuter innan vi fick igång den! Hoppas att det inte är startmotorn som håller på att rasa... Vi har verkligen inte råd med det!!! :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0