Årets stora ponnyhoppning...

...är nu avklarad! Det har varit en ganska skön dag. Hyfsat väder, glada människor och inga allvarliga olyckor...  Olyckorna var egentligen mest spännande...

Vi hade en tjej som red sin ponny (somjag personligen var för stor för henne) i en av klasserna. Tjejen får startsignal och börjar sin anridning... Plötsligt snubblar hennes ponny och slår nästan en kullerbytta!!! Tjejen åker av lite framför ponnyn med ansiktet före, men klarar sig utan skador. Ponnyn fastnar med ett framknä i tyglarna när den reser sig upp. Får lite panik och börjar hoppa runt på 3 ben... Som tur är trampar den iaf inte på tjejen... Läskigt! Hade kunnat gå riktigt illa!

En annan lite otäck olycka hände en kille som rider för vår klubb... Han kommer i full fart med sin ponny in i en kombination. Men på B-hindret tar dt tvärstopp och han åker av in i hinderstöd och bommar... Tack och lov gör han sig inte just något illa... Han hade lite ont i vaden, men det verkade bara vara ett blåmärke... Han gick av banan för egen maskin, men det som var lite obehagligt var att vår sjukvårdare plötsligt var försvunnen!!! Hon kallades till banan, men dök inte upp! Tack och lov hade vi en sjuksköterskestuderande som hoppade in! Hon kollade upp honom så han inte skulle behöva åka in till sjukan... Han klarade sig bara bra!

Sen hade vi två tjejer till som tog genvägen genom ett hinder utan sin ponny... Även de klarade sig utan större skador, troligen får de blåmärken med inget värre!

Men det som varit underbarast är att se alla sjukt söta små hästar!!! Therese hade med sig två ponnys som hon har i sitt stall... En skimmel, väldigt fint byggd, 4 år... Den var så välriden och lydig och hoppade hur fint som helst! Sen hade hon med sig en mörkbrun valack också, han hoppar nästan allt! Det är dessutom en ponny med hjärtat på helt rätt ställe gör allt för sin ryttare även om avsprångspunkterna inte blir ultimata... Det är så skoj att se henne med hennes ponnys! Hon tar fram så fina ungponnys! Skulle vilja rida så bra som henne och utbilda ponnys! =)

Nu efteråt är jag trött i kroppen! Har gått å stått hela dagen, så fötterna gör ont, svankryggen gör ont (eftersom jag är lite dålig på att hålla en bra kroppshållning en hel dag... och dessutom har både händer och ben svullnat upp lite under dagen... Ska se till att ligga med benen i högläge en stund nu... Ska vila hela kvällen, se till att kroppen piggnar till lite till i morgon... Johan är på fotboll till närmare 7 i kväll, så jag ska vila riktigt fram till dess iaf!

--

Skulle vilja att folk kan vara ärlig mot mig... Känns inte som att jag får riktigt ärliga svar... Om jag skulle få ärliga svar istället för löften som inte riktigt infrias så skulle det kännas lättare att ta att det inte blir av...

Vill så gärna rida - fortfarande... Saknar det så väldigt mycket! Varje gång jag ser någon rida så blir en del av mig ledsen... Det blev inte som jag hoppades under den här våren... Det är så tråkigt att jag inte rider något nu - när jag fortfarande kan... Snart är den tiden förbi för en period framöver... Jag vet inte ens hur det kommer se ut efter förlossningen... Jag tror inte att jag kommer att ha råd att rida, iaf inte förrän både jag och Johan jobbar heltid... Hur kommer det gå!? Det blir typ 2 år utan att rida! Det kommer att bli slitsamt för min själ.. Jag saknar det jag hade med Ronaldo... Spelade ingen roll om jag kunde rida honom eller inte... Jan hade honom 2-3 dagar i veckan och kunde longra, tömköra eller gå ut och gå om jag inte red... Jag behövde aldrig fråga om tillåtelse eller vänta på att någon skulle be mig om hjälp... Jag hade mina dagar med honom, då han var som min... Jag saknar att "göra som jag ville"... När han åkte fick jag Cornelia på sommaren, jag red ganska mycket under hösten och tidiga delen under vintern... Sen har det blivit helt annorlunda... Nu känns det som att jag bara hjälper till när det gäller stalltjänsten... Känns som att det inte riktigt är en jämnfördelning på tjänster och gentjänster... Inte ens planerade vilodagar har fungerat... Jag behöver hästarna i mitt liv igen... Förra våren var jag i stallet minst 3 gånger i veckan - nu åker jag upp typ 3 gånger i månaden... och då för att jobba - antingen med stalltjänst eller på tävling...

Nä, nu ska jag ta lite medicin och bädda ner mig i soffan en stund!

Ronaldo... Kom tillbaks till mig... :'(


Kommentarer
Postat av: Magda

Det där med hästarna...du kommer få tilbaka dom, men det kan ju dröja. Men du kommer få nåt litet och gulligt för allt du missunnas nu istället, tänk så så lir det lättare. Och du får introducera bebisen så fort det går i stallet så du kan ta med den dit sedan när du ska börja igen lite smått. Du kommer ha händerna fulla ändå som det är den första tiden. Men självklart ska du ju göra det du vill göra oxå, bebisen har ju en pappa ;-) Bara att lämna över då när du vill iväg och rida. Så den här tiden när du inte kan/får rida ska du inte känna dig ledsen över tycker jag. Du vet ju varför du inte kan och som sagt, det kommer vara värt det! :-)

2008-05-01 @ 18:48:47
Postat av: Morsan

Ärlighet, jag du efterlyser ju den. Du kan räkna med att det blir många som skanar dig nu när du inte alltid är i stallet. Alla som tidigare alltid visste att man kan räkna med att du ställer upp. Kom igen, klart det blir en tuff tid men den varar inte för evigt. Och barnvakt har du ju ett helt koppel. Och om dom andra inte har tid vet du ju att vi finns. "Grodan" ska nog slippa vara i stallet hela tiden, vi kan hitta på andra saker så får du din tid i stallet....

2008-05-01 @ 20:11:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0